• Analytiske og holistiske tilganger til vurdering – en teoretisk drøfting av vurderingsstrategier og vurderingshandlinger i musikkfaget 

      Vinge, John (NMH-publikasjoner;2012:2, Chapter; Peer reviewed, 2012)
      In recent years we have seen an increased emphasis on assessment as a central didactical tool at any level of schooling in the Nordic countries. New “assessment for learning” pedagogies in many forms seek to reform teaching ...
    • Musicians for the intercultural society: student involvement in international projects 

      Brøske, Brit Ågot; Storsve, Vegar; Sætre, Jon Helge; Vinge, John; Willumsen, Astrid (NMH-publikasjoner;2019:7, Chapter; Peer reviewed, 2019)
      Abstract - This chapter presents three international collaborative projects (in Lebanon, India and Georgia) in which the Norwegian Academy of Music is a partner and reports from an ongoing research study that examines ...
    • Ulike musikkfag? Et kritisk blikk på en god, gammel musikkdidaktisk øvelse 

      Vinge, John; Sætre, Jon Helge (Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Chapter; Peer reviewed, 2017)
      Å kategorisere og fremstille ulike «musikkfag», «musikkundervisningsfag» eller «musikkdidaktiske konsepsjoner» er en analytisk øvelse som lenge har engasjert musikkdidaktiske forskere og forfattere (se f.eks. Jank, 2005). ...
    • Vurdering for læring i kulturskolens rammeplan 

      Vinge, John; Westby, Inger Anne (NMH-publikasjoner;2021:2, Chapter; Peer reviewed, 2021)
      The Schools of Music and Performing Arts (SMPA) are an important future working arena for music students, and these schools, therefore, also constitute a significant part of higher music education’s “surrounding world”. ...