dc.contributor.author | Smørdal, Jan Martin | |
dc.date.accessioned | 2011-04-15T06:29:31Z | |
dc.date.available | 2011-04-15T06:29:31Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/172487 | |
dc.description | Norges musikkhøgskole. Hovedoppgave. Utøving med fordypningsemne. - Til denne elektroniske utgaven av oppgaven medfølger verken noter («Vers la
Flamme») eller omtalte innspillinger, av opphavsrettslige årsaker. | en_US |
dc.description.abstract | "Hva gjør et verk til et verk? Er det en vesensforskjell på improvisert musikk og notert musikk? Har tilstedeværelse i spillet, eller selve utøveren noe med verkgestalten å gjøre? Gjennom Martin Heideggers kunstfilosofi, og Lasse Thoresens sonologi setter Smørdal søkelys på disse spørsmålene." - - -
"What makes a musical work? Are there fundamental differences between improvised music, and notated music? Does performing with musical presence, or the performer him-/herself contribute to the "work"-gestalt? Through Martin Heideggers philosophy on art, and the sonology invented by Lasse Thoresen, Smørdal examine these questions" | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norges musikkhøgskole. Hovedoppgave. Utøving med fordypningsemne;2006 | |
dc.subject | improvisasjon | en_US |
dc.subject | musikkanalyse | en_US |
dc.subject | musikkverk | en_US |
dc.subject | musikkfilosofi | en_US |
dc.subject | Thoresen | en_US |
dc.subject | Heidegger | en_US |
dc.subject | sonologi | en_US |
dc.subject | Scriabin | en_US |
dc.subject | Tilbury | en_US |
dc.title | Musikkverket som gestalt og hendelse : mellom verk og improvisasjon | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music theory: 112 | en_US |
dc.source.pagenumber | 55, [22] | en_US |