Show simple item record

dc.contributor.authorKnudsen, Jan Sverre
dc.date.accessioned2010-02-18T14:47:46Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationI: Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi, S. 161-170
dc.identifier.isbn978-82-7853-052-8
dc.identifier.issn0333-3760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172169
dc.description.abstractI denne teksten vil jeg konsentrere meg om noen ulike måter å forstå spontansangen på med referanser til musikkantropologi, musikkpedagogikk og musikkterapi. Hovedargumentet dreier seg om å foreslå en utvidet forståelsesramme ved å vise hvordan et syn på spontansang som kommunikasjon eller musikalsk læring ikke gir et helt dekkende bilde. Med utgangspunkt i Foucaults begrep “selvets teknologi” skisseres en forståelse som har klare forbindelser til musikkteraputisk tenkning, spesielt til drøftinger som dreier seg om liminale tilstander (Ruud 1995), modaliteter (Paton 2001) eller endrede bevissthetstilstander (Bonny & Summer 2002; Aldridge & Fachner 2006).en
dc.format.extent53046 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen
dc.relation.ispartofPerspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi
dc.relation.ispartofseriesSkriftserie fra Senter for musikk og helse;1
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2008:3
dc.subjectmusikkterapien
dc.subjectspontansangen
dc.subjectbarnen
dc.titleBarns spontansang : læring, kommunikasjon eller "selvets teknologi"?en
dc.typeChapteren
dc.typePeer revieweden
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music therapy: 113en
dc.source.pagenumber161 - 170en
dc.source.volume2008en
dc.source.journalNMH-publikasjoneren
dc.source.issue3en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record