dc.contributor.author | Eckhoff, Ruth | |
dc.contributor.author | Grøndahl, Silvia Breuss | |
dc.date.accessioned | 2010-02-19T10:35:04Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | I: Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi, S. 351 - 361 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7853-052-8 | |
dc.identifier.issn | 0333-3760 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/172185 | |
dc.description.abstract | Mye tyder på at norske musikkterapeuter i liten grad benytter seg av supervisjon/ eiledning etter avsluttet utdanning (Eckhoff & Grøndahl 2006). Vi tror det trengs mer kunnskap om hva supervisjon/veiledning kan bidra med i løpet av yrkeskarrieren, og denne artikkelen er ment å bidra til dette. Norske musikkterapeuter arbeider ofte i krevende arbeidssituasjoner med flere stillinger, noe som vanskeliggjør fast deltakelse i team, og de er ofte alene om sitt fagområde på sin arbeidsplass. Dette fører trolig til slitasje og antakelig også flukt fra yrket for noen. Supervisjon er et av flere mulige tiltak for å motvirke disse tendensene, men kan også gi nye potensialer for innsikt og handling til beste for både klienter, egen profesjonell utvikling, teamet og institusjonen. | en |
dc.format.extent | 60376 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | en |
dc.relation.ispartof | Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi | |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1 | |
dc.relation.ispartofseries | NMH-publikasjoner;2008:3 | |
dc.subject | musikkterapi | en |
dc.subject | supervisjon | en |
dc.subject | veiledning | en |
dc.title | Supervisjon som ressurs for ferdigutdannede musikkterapeuter | en |
dc.type | Chapter | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music therapy: 113 | en |
dc.source.pagenumber | 351 - 361 | en |
dc.source.volume | 2008 | en |
dc.source.issue | 3 | en |