Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEckhoff, Ruth
dc.contributor.authorGrøndahl, Silvia Breuss
dc.date.accessioned2010-02-19T10:35:04Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationI: Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi, S. 351 - 361
dc.identifier.isbn978-82-7853-052-8
dc.identifier.issn0333-3760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172185
dc.description.abstractMye tyder på at norske musikkterapeuter i liten grad benytter seg av supervisjon/ eiledning etter avsluttet utdanning (Eckhoff & Grøndahl 2006). Vi tror det trengs mer kunnskap om hva supervisjon/veiledning kan bidra med i løpet av yrkeskarrieren, og denne artikkelen er ment å bidra til dette. Norske musikkterapeuter arbeider ofte i krevende arbeidssituasjoner med flere stillinger, noe som vanskeliggjør fast deltakelse i team, og de er ofte alene om sitt fagområde på sin arbeidsplass. Dette fører trolig til slitasje og antakelig også flukt fra yrket for noen. Supervisjon er et av flere mulige tiltak for å motvirke disse tendensene, men kan også gi nye potensialer for innsikt og handling til beste for både klienter, egen profesjonell utvikling, teamet og institusjonen.en
dc.format.extent60376 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen
dc.relation.ispartofPerspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi
dc.relation.ispartofseriesSkriftserie fra Senter for musikk og helse;1
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2008:3
dc.subjectmusikkterapien
dc.subjectsupervisjonen
dc.subjectveiledningen
dc.titleSupervisjon som ressurs for ferdigutdannede musikkterapeuteren
dc.typeChapteren
dc.typePeer revieweden
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music therapy: 113en
dc.source.pagenumber351 - 361en
dc.source.volume2008en
dc.source.issue3en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel