Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVestad, Ingeborg Lunde
dc.date.accessioned2011-01-27T14:52:45Z
dc.date.available2011-01-27T14:52:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationKapittel i boken: Musikk i psykisk helsearbeid med barn og ungeen_US
dc.identifier.isbn978-82-7853-060-3
dc.identifier.issn0333-3760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172245
dc.description.abstractDenne artikkelen har bakgrunn i et igangværende PhD-prosjekt hvor blant annet spørsmålet om hvordan musikk anvendes i barns hverdagsliv reises, og hvor barns bruk av innspilt musikk (fonogrammer) står sentralt. Nysgjerrigheten retter seg mot hvordan det musikkulturelle landskapet ser ut i ”barnehøyde” og hvilke betydninger musikk i mediene kan ha, sett fra barns synsvinkel. I sammenheng med barns bruk av musikk som egenomsorg stiller jeg her spørsmålet: Hvilke betydninger kan musikk i mediene ha i barns hverdag med hensyn til å bearbeide livserfaringer? Spørsmålet belyses gjennom et konkret eksempel fra et 6-årig barns liv: En sang fra en barneplate fikk stor betydning for barnets forståelse av å miste noen i forbindelse med at en av hennes lærere omkom under dramatiske omstendigheter.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen_US
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2009:5
dc.relation.ispartofseriesSkriftserie fra Senter for musikk og helse;2
dc.subjectmusikkterapien_US
dc.subjectbarnen_US
dc.titleTufsa danser : om et barns bruk av musikk fra barne-tv til å bearbeide livserfaringeren
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.subject.nsiMusic therapy: 113en_US
dc.source.pagenumberS. 153-169en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel