• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Ph.d.-avhandlinger by Title 
  •   Home
  • Norges musikkhøgskole
  • Ph.d.-avhandlinger
  • Browsing Ph.d.-avhandlinger by Title
  •   Home
  • Norges musikkhøgskole
  • Ph.d.-avhandlinger
  • Browsing Ph.d.-avhandlinger by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Ph.d.-avhandlinger by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 8-27 of 46

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Den livsviktige musikken. En kvalitativ undersøkelse om musikk, ungdom og helse 

      Beckmann, Hege Bjørnestøl (NMH-publikasjoner;2014:9, Doctoral thesis, 2014-11)
      The last decade’s technological advances have increased the availability of music. With portable stereos like MP3-players, iPods and smartphones, and music libraries such as Spotify, WiMP og iTunes, we have access to all ...
    • Det etniske steget. En drøfting av kulturelt mangfold i pedagogiske tekster for musikk for norsk ungdomsskole 

      Rønningen, Anders (NMH-publikasjoner;2015:9, Doctoral thesis, 2015)
      English summary. - This dissertation “The Ethnic Move – A discussion on cultural diversity in pedagogical texts for Norwegian secondary schools” deals with issues concerning cultural diversity within Norwegian society and ...
    • Det klassiske fonogram 

      Simonsen, Tore (NMH-publikasjonar;2008:1, Doctoral thesis, 2008)
      Ved overgangen til en internettbasert, objektløs, digital musikkformidling, er det blitt mulig å betrakte det fysiske, analoge fonogram som representant for en historisk epoke som går mot sin slutt. I løpet av denne epoken ...
    • Determinants of motivation and self-regulation in aspiring musicians. The mental edge of musicianship 

      Hatfield, Johannes Lunde (NMH-publikasjoner;2017:2, Doctoral thesis, 2017)
      Musikk berører oss på utallige måter. Vi kan bli berørt gjennom konsertopplevelser der vi opplever at musikeren er i ett med musikken. I tillegg kan vi som musikere tidvis oppleve en total symbiose med musikken i det vi ...
    • Forgangen romantisk klaverpraksis. Fortolkning av utvalgte Beethoven-sonater og Chopin-etyder med utgangspunkt i Hans von Bülows instruktive noteutgaver 

      Sørbø, Jan Gunnar (NMH-publikasjoner;2017:11, Doctoral thesis, 2017)
      Summary A bygone romantic piano practice: Interpretation of selected Beethoven sonatas and Chopin-etudes, departing from Hans von Bülow's instructive edition. Jan Gunnar Sørbø, Norwegian Academy of Music (NMH). - Principal ...
    • Fornøyelig Tiids-fordriv : musikk i norske notebøker fra 1700-tallet: beskrivelse, diskusjon og musikalsk presentasjon i et oppføringspraktisk perspektiv 

      Gorset, Hans Olav (NMH-publikasjoner;2011:1, Doctoral thesis; Recording, musical, 2011-02)
      “The pleasurable passage of time”: A description, discussion, and musical presentation of music from 18th century Norwegian music books as seen in light of performance practice. - - This dissertation presents, in text and ...
    • Frå små teikn til store former: Analysar av det improviserte samspelet med hjelp av auditiv sonologi 

      Ølnes, Njål (NMH-publikasjoner;2016:1, Doctoral thesis, 2016-03-10)
      From Small Signs to Great Form - Analysis of the musical interplay in free improvisation, using the tools of Aural Sonology. - - Njål Ølnes, Norwegian Academy of Music - - - Research tutors: prof. Lasse Thoresen (NMH), ...
    • Gjentakelse i musikkterapi. En kvalitativ instrumentell multippel casestudie 

      Johansson, Kjersti (NMH-publikasjoner;2017:9, Doctoral thesis, 2017)
      Gjentakelse er et sentralt fenomen i musikkterapipraksis. Vi gjentar sanger, rytmer, kroppslige uttrykk og verbale fraser, innenfor en sesjon eller over lengre tid. Gjentakelse kan også oppfattes både positivt og negativt: ...
    • De glemte konsertene : tre obokonserter av Förster fra svenske 1700-talls kilder 

      Steinsland, Ruth Solveig (NMH-publikasjoner;2008:5, Doctoral thesis; Recording, musical; Video, 2008)
      The basic material of the present project, are 91 manuscripts of oboe-concertos from the University-libraries of Lund and Uppsala and from the Statens Musiksamlingar in Stockholm, Sweden. Three oboe-concertos attributed ...
    • Glimt av glede. Musikkterapi med demensrammede som har symptomer på depresjon og angst 

      Kvamme, Tone Sæther (NMH-publikasjoner;2013:7, Doctoral thesis, 2013)
      The dissertation describes an empirical study in which six elderly people suffering from dementia have received short term music therapy. The sessions have been videotaped and standardized instruments have been applied in ...
    • Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring 

      Blix, Hilde Synnøve (NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)
      The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ...
    • Institusjonaliseringen av de rytmiske musikkutdanningene ved Høgskolen i Agder 

      Tønsberg, Knut (NMH-publikasjoner;2007:2, Doctoral thesis, 2007)
      Hva skjer når et tradisjonelt klassisk musikkonservatorium etablerer utdanningstilbud innen alternative sjangere som pop, rock og jazz? Denne studien analyserer og beskriver utdanningen innen rytmisk musikk ved et norsk ...
    • Institutionalising versatility, accommodating specialists. A discourse analysis of music teachers’ professional identities within the Norwegian municipal school of music and arts 

      Jordhus-Lier, Anne (NMH-publikasjoner;2018:1, Doctoral thesis, 2018)
      Summary --- The main aim of this study has been to investigate professional identities of music teachers working in the Norwegian municipal school of music and performing arts. The study examines the teachers’ professional ...
    • Kirkemusiker - kall og profesjon. Om nyutdannede kirkemusikeres profesjonelle livsbetingelser 

      Christensen, Solveig (NMH-publikasjoner;2013:3, Doctoral thesis, 2013)
      The dissertation Church Musician – Calling and Profession focuses on a relatively small professional group in Norway – the cantors. This group is marginal in terms of its size, but the cantor profession has long held a ...
    • Klingende relasjoner : en musikkterapistudie av "signifikante øyeblikk" i musikalsk samspill med unge mennesker med anoreksi 

      Trondalen, Gro (NMH-publikasjoner;2004:2, Doctoral thesis, 2004)
      Musikkterapi er en kreativ ressursorientert terapiform, der mennesker får mulighet til å påvirke egne liv gjennom musikalsk utøvelse. Avhandlingen belyser musikkterapeutiske prosesser som oppstår på bakgrunn av musikalske ...
    • Koret som spenningsfelt: Mellom det små og det store 

      Eiksund, Øyvind Johan (NMH-publikasjoner;2019:1, Doctoral thesis, 2019)
      Summary. - While choral singing is an activity that is thriving in the Nordic countries, choral research is more or less invisible or seems to hide behind other research orientations (Geisler, 2010). The need for ...
    • Leaving the music classroom. A study of attrition from music teaching in Norwegian compulsory school 

      Fredriksen, Bendik (NMH-publikasjoner;2018:4, Doctoral thesis, 2018)
      Summary. - The background of the present dissertation is a problem faced by several countries: a lack of qualified music teachers. In the Norwegian compulsory school (primary and lower secondary), 38% of the music teachers ...
    • A liberating music therapy. A qualitative study on music therapy in the meeting with Norwegian compulsory mental healthcare 

      Seberg, Adrian Wangberg (NMH-publikasjoner;2020:5, Doctoral thesis, 2020)
      Abstract. - This study asks what music therapy can be for service users within compulsory mental healthcare. As a humanistic and recovery-oriented approach, Norwegian music therapy may be viewed as part of a social-academic ...
    • Life and Lullabies. Exploring the basis of meaningfulness in parents’ lullaby singing 

      Bonnár, Lisa (NMH-publikasjoner;2014:2, Doctoral thesis, 2014)
      Lisa Bonnár’s study furnishes opportunies of understanding Norwegian parents’ lullaby singing, a social and musical phenomen that has been hidden, until now, within the confines of private homes. Despite the vast research ...
    • Music and social transformation. Exploring ambiguous musical practice in a Palestinian refugee camp 

      Boeskov, Kim (NMH-publikasjoner;2019:6, Doctoral thesis, 2019)
      Abstract. - This research project addresses a central tension in the field of music education. While music making is often seen as contributing to the positive development of a sense of self through experiences of communality, ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit