• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Ph.d.-avhandlinger på tittel 
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Ph.d.-avhandlinger
  • Blar i Ph.d.-avhandlinger på tittel
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Ph.d.-avhandlinger
  • Blar i Ph.d.-avhandlinger på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Ph.d.-avhandlinger på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 39-47 av 47

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Rom for romanser : om konsertdramaturgisk musikkformidling i romansekonserten 

      Kjølberg, Kristin (NMH-publikasjoner;2010:1, Doctoral thesis, 2010)
      The main topic of this dissertation is concert dramaturgy, and the aim of the research project has been to develop theory of the different aspects of singers´ performance in the song recital. Concert dramaturgy is a ...
    • Rytmisk musikkundervisning som estetisk praksis : en casestudie 

      Christophersen, Catharina (NMH-publikasjoner;2009:2, Doctoral thesis, 2009)
      The subject of this dissertation is rhythmic music teaching. "Rhythmic music" is synonymous with "popular music". Rhythmic music teaching is, in short, an oral approach to teaching, where rhythm, participation, movement, ...
    • Spill og refleksjon. En studie av en musikalsk interpretasjonsprosess av Harrison Birtwistles Deowa i relasjon til sju andre komposisjoner for kvinnestemme og klarinett 

      Pedersen, Gjertrud (NMH-publikasjoner;2009:1, Doctoral thesis, 2009)
      This dissertation involves a study on the process of a musical interpretation of Deowa (1983) for soprano and clarinet, written by the English composer Sir Harrison Birtwistle (b. 1934), a leading composer in Europe. ...
    • Strategies in jazz guitar improvisation 

      Solstad, Stein Helge (NMH-publikasjoner;2015:7, Doctoral thesis, 2015)
      What strategies are used in professional jazz guitar improvisation? This project finds that three main strategies are used by professional jazz guitarists; a basic coding strategy named chunking, an extended coding strategy ...
    • Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon 

      Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2007:1, Doctoral thesis, 2007)
      Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ...
    • Tempo fluctuations in the performance of Joseph Haydn´s Keyboard Sonata in F major, Hob. XVI:29 

      Haugbro, Lars Kristian (NMH-publikasjoner;2005: 2, Doctoral thesis, 2006)
      We know from eighteenth-century sources on performance practice that tempo fluctuations in the shape of agogic rubato, contrametric rubato and sectional changes of tempo were used extensively by performers in the late ...
    • The polyphonic performer. A study of performance practice in music for solo cello by Morton Feldman, Helmut Lachenmann, Klaus K. Hübler and Simon Steen-Andersen 

      Orning, Tanja (Doctoral thesis, 2019)
      Abstract - (for the interactive PDF 2019). The polyphonic performer. A study of performance practice in music for solo cello by Morton Feldman, Helmut Lachenmann, Klaus K. Hübler and Simon Steen-Andersen. Since World War ...
    • Tredje time tirsdag: musikk : en pedagogisk-antropologisk studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen 

      Kamsvåg, Gro Anita (NMH-publikasjoner;2011:4, Doctoral thesis, 2011)
      Dette er en studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen. Gjennom antropologiske analyser av etnografisk empirisk materiale, tolkes elevenes deltakelse i lys av et hverdagslivsperspektiv. Studien fokuserer ...
    • Vurdering i musikkfag. En deskriptiv, analytisk studie av musikklæreres vurderingspraksis i ungdomsskolen 

      Vinge, John (NMH-publikasjoner;2014:1, Doctoral thesis, 2014)
      Abstract - English: In Norway, as in the rest of the Scandinavian countries, we have experienced an increased emphasis on student assessment in all levels of schooling since the beginning of the 21th century. International ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit