Browsing Ph.d.-avhandlinger by Title
Now showing items 41-47 of 47
-
Spill og refleksjon. En studie av en musikalsk interpretasjonsprosess av Harrison Birtwistles Deowa i relasjon til sju andre komposisjoner for kvinnestemme og klarinett
(NMH-publikasjoner;2009:1, Doctoral thesis, 2009)This dissertation involves a study on the process of a musical interpretation of Deowa (1983) for soprano and clarinet, written by the English composer Sir Harrison Birtwistle (b. 1934), a leading composer in Europe. ... -
Strategies in jazz guitar improvisation
(NMH-publikasjoner;2015:7, Doctoral thesis, 2015)What strategies are used in professional jazz guitar improvisation? This project finds that three main strategies are used by professional jazz guitarists; a basic coding strategy named chunking, an extended coding strategy ... -
Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon
(NMH-publikasjoner;2007:1, Doctoral thesis, 2007)Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ... -
Tempo fluctuations in the performance of Joseph Haydn´s Keyboard Sonata in F major, Hob. XVI:29
(NMH-publikasjoner;2005: 2, Doctoral thesis, 2006)We know from eighteenth-century sources on performance practice that tempo fluctuations in the shape of agogic rubato, contrametric rubato and sectional changes of tempo were used extensively by performers in the late ... -
The polyphonic performer. A study of performance practice in music for solo cello by Morton Feldman, Helmut Lachenmann, Klaus K. Hübler and Simon Steen-Andersen
(Doctoral thesis, 2019)Abstract - (for the interactive PDF 2019). The polyphonic performer. A study of performance practice in music for solo cello by Morton Feldman, Helmut Lachenmann, Klaus K. Hübler and Simon Steen-Andersen. Since World War ... -
Tredje time tirsdag: musikk : en pedagogisk-antropologisk studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen
(NMH-publikasjoner;2011:4, Doctoral thesis, 2011)Dette er en studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen. Gjennom antropologiske analyser av etnografisk empirisk materiale, tolkes elevenes deltakelse i lys av et hverdagslivsperspektiv. Studien fokuserer ... -
Vurdering i musikkfag. En deskriptiv, analytisk studie av musikklæreres vurderingspraksis i ungdomsskolen
(NMH-publikasjoner;2014:1, Doctoral thesis, 2014)Abstract - English: In Norway, as in the rest of the Scandinavian countries, we have experienced an increased emphasis on student assessment in all levels of schooling since the beginning of the 21th century. International ...