Blar i NMH-publikasjoner på utgivelsesdato
Viser treff 41-60 av 121
-
Barn, musikk, helse
(NMH-publikasjoner;2012:3, Book; Peer reviewed, 2012)Kreativ skapelse, lek, latter, gråt, musikk og bevegelse er alle kvalitative sider ved menneskelig utfoldelse. En slik vital skapende utfoldelse er kanskje på sitt aller mest utforskende i de tidligste årene av livet. ... -
Barn, musikk, helse
(NMH-publikasjoner;2012:3, Book; Peer reviewed, 2012)Kreativ skapelse, lek, latter, gråt, musikk og bevegelse er alle kvalitative sider ved menneskelig utfoldelse. En slik vital skapende utfoldelse er kanskje på sitt aller mest utforskende i de tidligste årene av livet. ... -
Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 13
(NMH-publikasjoner;2012:2, Book; Peer reviewed, 2012)Volume 13 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes eleven articles and four research notes. The themes of the articles include philosophical and historical perspectives on music education, epistemological ... -
A technology of well-being. A qualitative study on the use of MP3 players as a medium for musical self care
(NMH-publikasjoner;2012:1, Doctoral thesis, 2012)The Ph.D. study "A technology of well-being" takes on a positive, resource-oriented approach to the research on use of MP3 players. The aim of the study is to interrogate whether and how the use of MP3 players can function ... -
Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 13
(NMH-publikasjoner;2012:2, Book; Peer reviewed, 2012)Volume 13 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes eleven articles and four research notes. The themes of the articles include philosophical and historical perspectives on music education, epistemological ... -
Educating music teachers in the new millennium. Multiculturalism, professionalism and music teacher education in the contemporary society. A report from a research and development project.
(NMH-publikasjoner;2012:7, Book; Peer reviewed, 2012)This anthology sums up the issues and results of a research and development project at the Norwegian Academy of Music (NAM) called Music Teacher Education between the Institution, the Practicum and the Profession within ... -
OASE. Om kulturskoleutvikling og lokal forankring av Den kulturelle skolesekken : rapport fra et samarbeidsprosjekt mellom grunnskole, kulturskole og musikklærerutdanning
(NMH-publikasjoner;2012:6, Research report, 2012)OASE er et kulturskole- utviklingsprosjekt som omfatter samarbeid mellom kulturskolene og grunnskoler i en rekke kommuner og studenter i musikklærerutdanning. Oase er også betegnelsen på det kunstneriske møtet – verkstedene, ... -
Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring
(NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ... -
Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring
(NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ... -
Master classes - What do they offer?
(NMH-publikasjoner;2012:8, Others, 2012-11)Master classes are a common way to teach music performance, but how useful are they in helping young musicians in their musical development? Based on his experiences of master classes Lali (2003:24) states that “For better ... -
Kirkemusiker - kall og profesjon. Om nyutdannede kirkemusikeres profesjonelle livsbetingelser
(NMH-publikasjoner;2013:3, Doctoral thesis, 2013)The dissertation Church Musician – Calling and Profession focuses on a relatively small professional group in Norway – the cantors. This group is marginal in terms of its size, but the cantor profession has long held a ... -
Løft blikket, gjør en forskjell. Erfaringer og ringvirkninger fra et musikkprosjekt i Libanon.
(NMH-publikasjoner;2013:9, Book, 2013)"Løft blikket – gjør en forskjell" presenterer et spennende møte med muslimske kulturer gjennom et musikkprosjekt i Libanon som Norges musikkhøgskole har arbeidet med i mer enn 10 år. ”Libanonprosjektet” omfatter utvikling ... -
Musical life stories : narratives on health musicking
(Centre for Music and Health Publication Series;Skriftserie fra Senter for musikk og helse;6, Book; Peer reviewed, 2013)Editors’ Preface - This anthology originates from one of the research initiatives of the Centre for Music and Health at the Norwegian Academy of Music. It has been a central aim of the centre, and of this project in ... -
Musikalsk modernisering : Pauline Hall (1890-1969) som komponist, teatermenneske og Ny Musikk-leiar
(NMH-publikasjoner;2013:2, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013)Astrid Kvalbein’s Ph D project explores the work of Pauline Hall (1890-1969) as classical composer, theatre woman and leader of Ny Musikk, the Norwegian Section of the International Society for Contemporary Music (ISCM). ... -
Glimt av glede. Musikkterapi med demensrammede som har symptomer på depresjon og angst
(NMH-publikasjoner;2013:7, Doctoral thesis, 2013)The dissertation describes an empirical study in which six elderly people suffering from dementia have received short term music therapy. The sessions have been videotaped and standardized instruments have been applied in ... -
Musical leadership : the choral conductor as sensemaker and liberator
(NMH-publikasjoner;2013:4, Doctoral thesis, 2013)The conductor role is a complex and multi-faceted role. Yet, it has been researched only to a limited degree. The research tradition has a pedagogic bias, leaving less room for the conductor as artist, co-musician, and ... -
Å øve på improvisasjon. Ein kvalitatitv studie av øvepraksisar hos jazzstudentar, med fokus på utvikling av improvisasjonskompetanse
(NMH-publikasjoner;2013:8, Doctoral thesis, 2013)The thesis To practise improvisation. A qualitative study of practising practices among jazz students, with a particular focus on the development of improvisation competence is aimed at illuminating the motives, goals, ... -
Glimt av glede. Musikkterapi med demensrammede som har symptomer på depresjon og angst
(NMH-publikasjoner;2013:7, Doctoral thesis, 2013)The dissertation describes an empirical study in which six elderly people suffering from dementia have received short term music therapy. The sessions have been videotaped and standardized instruments have been applied in ... -
Musikalsk modernisering : Pauline Hall (1890-1969) som komponist, teatermenneske og Ny Musikk-leiar
(NMH-publikasjoner;2013:2, Doctoral thesis, 2013)Astrid Kvalbein’s Ph D project explores the work of Pauline Hall (1890-1969) as classical composer, theatre woman and leader of Ny Musikk, the Norwegian Section of the International Society for Contemporary Music (ISCM). ... -
Å øve på improvisasjon. Ein kvalitatitv studie av øvepraksisar hos jazzstudentar, med fokus på utvikling av improvisasjonskompetanse
(NMH-publikasjoner;2013:8, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013)The thesis To practise improvisation. A qualitative study of practising practices among jazz students, with a particular focus on the development of improvisation competence is aimed at illuminating the motives, goals, ...