Vis enkel innførsel

dc.contributor.editorHolgersen, Sven-Erik (red.)
dc.contributor.editorNielsen, Siw Graabræk (red.)
dc.date.accessioned2013-07-03T11:54:06Z
dc.date.available2013-07-03T11:54:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-82-7853-070-2
dc.identifier.issn1504-5021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172639
dc.descriptionInnhold - Contents: Introduction. - How can music contribute to Bildung? On the relationship between Bildung, music and music education from a phenomenological point of view / Frede V. Nielsen. - Towards a critical curriculum theory in music education / Ralf Sandberg. - Hur hiphopkulturen möter universitetsvärlden: Hiphop Academicus! / Johan Söderman. - Musiklærerkompetencer mellem uddannelse til og udøvelse af musikundervisning / Finn Holst. - Væren og makt. Om opplevelser og forståelser av instrumentalpedagogiske praksiser / Elin Angelo og Øivind Varkøy. - Manifesta och latenta ideologier om lärande inom svensk spelmansrörelse på 1920-talet / Thomas von Wachenfeldt, Sture Brändström og Juvas Marianne Liljas. - Schubert arrangements och vägen dit. Inblick i en kollaborativ studie av Mats Bergströms konstnärliga överväganden under bearbetning och instudering av Franz Schuberts Sonat i a-moll, D 821, den så kallade Arpeggionesonaten / Cecilia K. Hultberg. - Seizing the dynamic moment in situation-originated learning: The origin of songcrafting examined through Dewey's theory of inquiry /Sari Muhonen & Lauri Väkevä. - Creative structures or structured creativity – Examining algorithmic composition as a learning tool / Peter Falthin. - Analytiske og holistiske tilganger til vurdering – en teoretisk drøfting av vurderingsstrategier og vurderingshandlinger i musikkfaget / John Vinge. - Ethical implications of music education as a helping profession / Thomas A. Regelski. - Forskningsnoter - Research notes. Rhythmic music education as aesthetic practice / Catharina Christophersen. - Didaktisk kompetence i kunstneriske musikuddannelser – en undersøgelse af gode instrumental- og sammenspilslærere i rytmisk musik på professionelle musiker- og musikpædagoguddannelser i Norden / Torben Westergaard. - Er spilleopplæringen i norsk grunnskole i takt med nasjonale rammer? Elevens egen stemme om innhold og metode / Odd-Magne Bøe. - Pre- and postnatal music education for early mother-child interaction / Kaarina Marjanen. - Doktoravhandlinger i Norden 2011. - Nordic Research in Music Education 283. ---- Artiklene av Odd-Magne Bøe og Frede V. Nielsen utelatt fra den elektroniske versjonen av Årboken. ---- The articles by Odd-Magne Bøe og Frede V. Nielsen are omitted from the electronic version of the Yearbookno_NO
dc.description.abstractVolume 13 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes eleven articles and four research notes. The themes of the articles include philosophical and historical perspectives on music education, epistemological and psychological perspectives on music teaching and learning, as well as creativity, evaluation and ethical considerations on music education.no_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskoleno_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2012:2
dc.subjectmusikkpedagogikkno_NO
dc.subjectforskningno_NO
dc.subjectmusic pedagogyno_NO
dc.subjectresearchno_NO
dc.subjectmusic educationno_NO
dc.subjectmusikkutdanningno_NO
dc.titleNordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 13no_NO
dc.title.alternativeNordic Research in Music Education. Yearbook Vol. 13no_NO
dc.typeBookno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114no_NO
dc.source.pagenumberS. 1-8, 33-256, 268-284no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel