Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolgersen, Sven-Erik (red.)
dc.contributor.authorNielsen, Siw Graabræk (red.)
dc.date.accessioned2012-04-20T12:32:36Z
dc.date.available2012-04-20T12:32:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-82-7853-067-2
dc.identifier.issn1504-5021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172672
dc.descriptionInnhold - Contents: Introduction. - On pluralism, inclusion, and musical citizenship / Randall Everett Allsup. - Interesser, nærhet og brudd. Om å forske på egen musikkpedagogisk kultur / Catharina Christophersen. - Et epistemologisk blikk på kjønn i musikkpedagogikken / Silje Valde Onsrud. - Musikk med helsekonsekvenser. Et musikkpedagogisk prosjekt for ungdommer i en palestinsk flyktningleir / Even Ruud. - Musikkbegrepet som sort boks. Et forsøk på en dekonstruksjon av begrepet musikk i vestlig tenkning, med utgangspunkt i en lærebok i musikk for ungdomsskolen / Anders Rønningen. - The music classroom in focus. Everyday culture, identity, governance and knowledge formation / Claes Ericsson, Monica Lindgren, Bo Nilsson. - Professionalise or perish. A case for heightened educational quality through collegiate cooperation / Olle Zandén. - Musiklærerkompetence mellem teori og praksis / Finn Holst. - The benefits of the master class. The masters’ perspective / Ingrid Maria Hanken. - Master-apprentice relation in music teaching. From a secret garden to a transparent modelling / Eeva Kaisa Hyry-Beihammer. - Belcanto som praksisfellesskap . Å forske på læreprosesser i kor fra et situert læringsperspektiv / Anne Haugland Balsnes. - Forskningsnote Research note. Stockholms Musikpedagogiska Institut 50 år – en tillbakablick / Maria Calissendorff, Ronny Lindeborg. - Doktoravhandlinger i Norden 2010. - Bidragytere og adresser. - Opplysningerno_NO
dc.description.abstractThe present Volume 12 of the Nordic Research in Music Education Yearbook includes 11 articles and a research note reflecting the broad variety of interests in current research of music education in the Nordic countries. The themes of the articles include musical citizenship, epistemological perspectives on music education research and practice, health outcomes of music teaching, music in school classes and in students own culture, musical teaching and learning from a master and apprenticeship perspective, and finally a historical and institutional perspective.no_NO
dc.language.isoengno_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskoleno_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2011:2
dc.subjectmusikkpedagogikkno_NO
dc.subjectforskningno_NO
dc.subjectmusic pedagogyno_NO
dc.subjectresearchno_NO
dc.titleNordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 12no_NO
dc.title.alternativeNordic Research in Music Education. Yearbook Vol. 12no_NO
dc.typeBookno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114no_NO
dc.source.pagenumber217 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel