Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrøske, Brit Ågot
dc.date.accessioned2018-01-04T08:08:39Z
dc.date.available2018-01-04T08:08:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationI: Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver, s. 173-183nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7853-239-3 (pdf)
dc.identifier.issn2535-4515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2474485
dc.descriptionFestskrift til Geir Johansennb_NO
dc.description.abstractI dette bidraget rettes oppmerksomheten mot mastergradsstudiet i musikkpedagogikk ved Norges musikkhøgskole (NMH). Jeg var ferdig med min masterutdanning ved NMH våren 2009, med Geir Johansen som en sentral lærer, veileder og inspirator. I følge dagens studieplan, tar dette studiet sikte på å gi et «bredt grunnlag for å forstå og vurdere musikkundervisning og musikkformidling, samtidig som det vil gi den enkelte mulighet til å fordype seg i områder av særlig interesse». Studentene skal kunne koble masterstudiet til eget interessefelt, og ha mulighet til å gå inn i temaer som oppleves som relevante. I arbeidet med masteroppgaven vil dette være en selvsagt sak, ved at studentene selv velger tema for oppgaven. Man kan imidlertid se for seg at de øvrige delene av studiet, som ulike emner innen musikkpedagogisk teori eller avsluttende eksamen, i mindre grad er koblet til studenters eget interessefelt. Imidlertid opplevde jeg relevans både i store deler av den musikkpedagogiske teorien gjennom læreres tips og veiledning om litteratur og temaer særlig rettet mot mitt interessefelt, og også gjennom problemstillinger gitt til avsluttende eksamensforedrag.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesUtdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2017:10
dc.subjectmasterutdanningnb_NO
dc.subjectmusikkpedagogikknb_NO
dc.subjectrelevansnb_NO
dc.titleMasterutdanning i musikkpedagogikk: en personlig refleksjon om relevans og faglig utviklingnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114nb_NO
dc.source.pagenumberS. 173-183nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel