Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAagre, Greta
dc.date.accessioned2019-11-08T14:48:19Z
dc.date.available2019-11-08T14:48:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationI: Musikkterapi i praksis, s. 17-23nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7853-222-5 (interaktiv pdf)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627481
dc.description.abstractDet jeg mener er det viktigste i denne historien, er hvordan vi beveget oss fra noe tilsynelatende isolert – et barn i sin egen verden – gjennom speiling og parallelt samspill, videre til turtaking, delt oppmerksomhet mot bussen, toget og musikkinstrumentene (ytre objekt), til felles oppmerksomhet og gjensidig interaksjon (ansikt til ansikt). Vi endte opp i et flott samspill på trommesettet, og dette var viktig i seg selv, spesielt fordi jeg som musikkterapeut enda tydeligere kunne underbygge barnets musikalske og kommunikative uttrykk og initiativ. Musikken er jo også en egen dimensjon i det hele. Men det mest betydningsfulle øyeblikket var da vi oppdaget en måte å samhandle på gjennom en rød buss.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2017:1
dc.subjectkommunikasjonnb_NO
dc.subjectsamspillnb_NO
dc.titleDen røde bussennb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkterapi: 113nb_NO
dc.source.pagenumber17-23nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel