Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLarsen, Marit Elfström
dc.date.accessioned2019-11-12T11:29:58Z
dc.date.available2019-11-12T11:29:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationI: Musikkterapi i praksis, s. 61-63nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7853-222-5 (interaktiv pdf)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627906
dc.description.abstractHenrik kom til vår skole da han var tolv år. Han hadde autismediagnose og atferdsvansker. Ved skolestart viste han alvorlig sinne mot seg selv og andre. Som syvåring ble han testet, og man registrerte at Henrik hadde trekk som var typiske for barn med autisme. Han var ved vår skole i to og et halvt år før han ble overført til en annen skole med internat. Henrik hadde ikke funksjonelt verbalt språk. Stemmen hans var lys, og han snakket bare i enstavelsesord og med få ord om gangen. I mitt arbeid med ham la jeg derfor blant annet vekt på å bruke sang for at han kunne øke ordforrådet sitt, og om mulig, få et bedre fungerende språk. Jeg ville derfor finne sanger som kunne bli viktige for ham, sanger med tekster som kunne uttrykke hans frustrasjoner, sinne, følelse av avmakt, ønsker og glede.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2017:1
dc.subjectautismenb_NO
dc.subjectskoleelevnb_NO
dc.titleVinger mot frihetnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkterapi: 113nb_NO
dc.source.pagenumber61-63nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel