Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorObrestad, Jarle
dc.date.accessioned2019-11-12T13:19:30Z
dc.date.available2019-11-12T13:19:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationI: Musikkterapi i praksis, s. 177-183nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7853-222-5 (interaktiv pdf)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627972
dc.description.abstractJeg overtok timene med Pauline høsten 2015. Som musikkterapeut er jeg utdannet innen en faglig tradisjon som baserte seg på Nordoff og Robbins sin improvisatoriske metode Creative music therapy (1977) og Tom Næss sin variant av denne (1989). Parallelt er jeg som musiker inspirert av improvisatorisk musikk som blues og jazz, samt påvirket av folkemusikk, populærmusikk og viser. Med dette caset ønsker jeg å vise hvordan improvisatorisk musikkterapi kan fungere som pedagogisk metode for elever med særskilt tilrettelagt opplæring i skolen. Ettersom lytting, musisering og komponering blir beskrevet som tre likeverdige sider ved musikk som fag i skolen i Kunnskapsløftet, baserer jeg meg på dette også som musikkterapeutnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2017:1
dc.relation.haspartInteraktiv PDF. Har videoeksempler på Vimeonb_NO
dc.subjectsamspillnb_NO
dc.subjectskoleelevnb_NO
dc.subjectmestringsopplevelsernb_NO
dc.titlePauline spiller blues. Musikkterapi som pedagogisk metode i skolennb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkterapi: 113nb_NO
dc.source.pagenumber177-183nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel