dc.contributor.author | Varkøy, Øivind | |
dc.date.accessioned | 2015-03-19T14:42:40Z | |
dc.date.available | 2015-03-19T14:42:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | I: Musikk etter 22. juli, s. 217-235 | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 978-82-7853-092-4 | |
dc.identifier.issn | 1893-3580 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/279788 | |
dc.description.abstract | Det hender at sanger samler og manifesterer felles forståelser av verden hos en gruppe mennesker. Det hender at sanger trøster. Og det hender at sanger virker dannende. I det følgende vil jeg drøfte sangene Til ungdommen og Mitt lille land1 i forhold til disse tre perspektivene; det fellesskapsbyggende, det trøstende og det dannende — etter terrortragedien 22. juli 2011. Det er et sentralt poeng at disse tre perspektivene bør ses i lys av hverandre. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7 | |
dc.relation.ispartofseries | NMH-publikasjoner;2014:5 | |
dc.subject | trøstesanger | nb_NO |
dc.subject | sang og samfunn | nb_NO |
dc.subject | sang og fellesskap | nb_NO |
dc.title | Sangene som samlet oss | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Alternative musicology: 119 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | S. 217-235 | nb_NO |