dc.contributor.author | Rastau, Mary-Janine | |
dc.date.accessioned | 2022-11-24T08:49:28Z | |
dc.date.available | 2022-11-24T08:49:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3033784 | |
dc.description | Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi | en_US |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven er en studie om hvordan instrumentallærere i kulturskolen underviser i øving for nybegynnere og viderekommende elever. Oppgaven inkluderer tidligere forskning om øving, samt teorier og strategier knyttet til undervisningen i øving. For å svare på hovedproblemstillingen har jeg gjennomført et skriftlig intervju der ti instrumentallærere fra ulike kulturskoler deltok anonymt og svarte på sju spørsmål. Undersøkelsen viser at undervisning i øving spiller en viktig rolle i instrumentalundervisningen og at lærerne bruker ulike metoder avhengig av hvilket nivå elevene befinner seg i, om de er nybegynnere eller viderekommende elever. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2021 | |
dc.subject | musikkterapi | en_US |
dc.subject | kulturskolen | en_US |
dc.subject | øving | en_US |
dc.subject | instrumentallærere | en_US |
dc.subject | instrumentallære | en_US |
dc.subject | pedagogikk | en_US |
dc.title | Undervisning av øving i instrumentalundervisning i kulturskolen | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkterapi: 113 | en_US |
dc.source.pagenumber | v, 98 s. | en_US |