Blar i NMH Brage på emneord "flyktningleir"
Viser treff 1-5 av 5
-
Kulturen som brobygger og arena for livsutfoldelse. Erfaringer fra et musikkprosjekt i en flyktningleir i Libanon
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter, 2012)Erfaringer fra et musikkprosjekt i en flyktningleir i Libanon. Musikk har mange verdier som alle barn bør få nyte godt av. Ved å dele kompetanse med musikere, lærere, sosialarbeidere og organisasjonsledere i palestinske ... -
Løft blikket, gjør en forskjell. Erfaringer og ringvirkninger fra et musikkprosjekt i Libanon.
(NMH-publikasjoner;2013:9, Book, 2013)"Løft blikket – gjør en forskjell" presenterer et spennende møte med muslimske kulturer gjennom et musikkprosjekt i Libanon som Norges musikkhøgskole har arbeidet med i mer enn 10 år. ”Libanonprosjektet” omfatter utvikling ... -
Meningsfyldte møder. Om norskpalæstinensisk kulturudveksling
(NMH-publikasjoner;2013:9, Chapter, 2013)Denne artikel omhandler et musikpædagogisk projekt i den palæstinensiske flygtningelejr Rashedieh i det sydlige Libanon. Projektet er etableret af norske musikpædagoger i samarbejde med den palæstinensiske organisation ... -
Music and social transformation. Exploring ambiguous musical practice in a Palestinian refugee camp
(NMH-publikasjoner;2019:6, Doctoral thesis, 2019)Abstract. - This research project addresses a central tension in the field of music education. While music making is often seen as contributing to the positive development of a sense of self through experiences of communality, ... -
Praksisbegrepet i musikklærerutdanning
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter; Peer reviewed, 2012)Musikklærerutdanning kvalifiserer studenter til mange ulike yrkesroller; musikklærere på grunnskolens barne- og ungdomstrinn, instrumentallærere i kulturskole, ensembleledere, musikkarbeidere i det frivillige musikkliv, ...