Blar i NMH Brage på emneord "instrumentalmetodikk"
Viser treff 1-4 av 4
-
Gruppeundervisning i instrumentalopplæringen på høyskolenivå
(NMH-publikasjoner;2014:6, Research report, 2014)Instrumentalundervisning i høyere musikkutdanning har tradisjonelt vært organisert som individuell undervisning i en mesterlærertradisjon der studenten stiller spørsmålene og læreren har svaret. Gruppeundervisning som en ... -
Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring
(NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ... -
Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring
(NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ... -
Mesterklassen : læringspotensial og funksjon i musikerutdanningen : en kvalitativ intervjuundersøkelse utført blant klaverstudenter ved Norges musikkhøgskole
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2010, Master thesis, 2011-03-16)Denne oppgaven omhandler studenters opplevelser og erfaringer med å delta på mesterklasser, og det læringspotensialet studentene opplever ligger i den. Mesterklasse er en form for instrumentalundervisning, der musikkstud ...