• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Subject 
  •   Home
  • Browsing by Subject
  •   Home
  • Browsing by Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NMH Brage by Subject "ungdomsskolen"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-5 of 5

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Det er jo bare støy og lyder! - En studie av musikalsk utbytte ved bruk av digitale verktøy i komposisjonsundervisning på ungdomstrinnet 

      Høidal, Kjetil (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2015, Master thesis, 2016-09-27)
      I 2006 ble det nye læreplanverket for grunnskolen, Kunnskapsløftet (LK06), innført i skolen. Sentralt i dette dokumentet er innføringen av bruk av digitale verktøy, altså datamaskiner for det meste, noe som både er knyttet ...
    • Musikkbegrepet som sort boks. Et forsøk på en dekonstruksjon av begrepet musikk i vestlig tenkning, med utgangspunkt i en lærebok i musikk for ungdomsskolen 

      Rønningen, Anders (NMH-publikasjoner;2011:2, Chapter; Peer reviewed, 2011)
      The present article critically examines the concept of “music” as it is used in textbooks in Norwegian schools on grades 8-10 (Opus – Music for lower high school). How “music” is understood has relevance of course to both ...
    • Tredje time tirsdag: musikk : en pedagogisk-antropologisk studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen 

      Kamsvåg, Gro Anita (NMH-publikasjoner;2011:4, Doctoral thesis, 2011)
      Dette er en studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen. Gjennom antropologiske analyser av etnografisk empirisk materiale, tolkes elevenes deltakelse i lys av et hverdagslivsperspektiv. Studien fokuserer ...
    • Tredje time tirsdag: musikk : en pedagogisk-antropologisk studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen 

      Kamsvåg, Gro Anita (NMH-publikasjoner;2011:4, Doctoral thesis, 2011)
      Dette er en studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen. Gjennom antropologiske analyser av etnografisk empirisk materiale, tolkes elevenes deltakelse i lys av et hverdagslivsperspektiv. Studien fokuserer ...
    • Vurdering i musikkfag. En deskriptiv, analytisk studie av musikklæreres vurderingspraksis i ungdomsskolen 

      Vinge, John (NMH-publikasjoner;2014:1, Doctoral thesis, 2014)
      Abstract - English: In Norway, as in the rest of the Scandinavian countries, we have experienced an increased emphasis on student assessment in all levels of schooling since the beginning of the 21th century. International ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit