Now showing items 301-320 of 833

    • Sangskriving i rusomsorgen 

      Rødland, Tom Georg (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-08-29)
      The topic of this paper is songwriting as a method in music therapy. I have studied a songwriting project in a care-center for drug abusers. Songwriting in music therapy is described in large studies, as well as in ...
    • Med klump i halsen og knute i magen. En kvalitativ litteraturstudie am tre retningers forståelse av sammenhengen mellom stemmebruk/pust og kroppslige spenninger 

      Brådalen, Tuva Vaage (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-08-29)
      The voice is an important instrument in music therapy, but a lot of the literature is found outside the border of the field and should therefore be charted out. This thesis examines Norsk psykomotorisk fysioterapi, toning ...
    • Språk på musikkmåten. En studie om bruk av musikkaktiviteter i ei språk- og musikkgruppe for å stimulere førskolebarn til aktiv bruk av språk 

      Larsen, Therese Midtgaard (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-08-29)
      The study is based on connections between music and language, and explores how participation in musical activities can help stimulate pre-school aged children’s active language. The thesis says: “In what way can participation ...
    • Sangstund - en arena for gjensidig kontakt og nærhet. En kvalitativ casestudie 

      Marthinsen, Miriam Rese (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-08-29)
      This study deals with different factors of a relation that are important to create a mutual contact and closeness during a song session. This is done through a qualitative, single case study with one informant. My thesis ...
    • Opplevelsen av flyt sett i et helseperspektiv. En kvalitativ intervjuundersøkelse med deltagere på Taketina-rytmekurs 

      Hallanger, Heidi Maria (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-08-29)
      This thesis focus attention to the phenomenon of flow, examining wether the experience of flow may have health benefits for participants at a Taketina rhythm course. Theoretical aspects emphasized are related to ...
    • Hopper og spretter, den. Som en gummiball! En kvalitativ intervjustudie om favorittmusikk blant mennesker med Downs syndrom 

      Johannessen, Mari Aspaas (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-09-03)
      The subject of this study is favorite music and Down syndrome. The research question is: "Does one type of music appeal more than other types of music to people with Down syndrome, and what impact could favorite music have ...
    • Multiple former i Debussys La mer 

      Adeler, Jørgen (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2013, Master thesis, 2013-09-04)
      Denne oppgaven er et forsøk på å beskrive formen i Debussys La Mer, så vel fra et analytisk som fra et estetisk ståsted - et forsøk på holde mellom hendene en musikk som er så rik og sanselig, så subtil og kompleks at den ...
    • Musikk og musikkterapi med ungdommer som viser innagerende atferd 

      Fagerheim, Karoline Rånes (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-09-04)
      Introduction: This study presents how music and music therapy may influence adolescents with shyness, introvert behaviour or social withdrawal. Methods: The methods used are a literature review of international research ...
    • Korps, det er reine terapien de, vettu! Korpsdeltagelse sett i et helse- og livskvalitetsperspektiv 

      Aasmoe, Kari (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-10-24)
      Norwegian health authorities have in recent years shown an increasing interest in the health and life quality effects of volunteer’s in cultural life in our country. This study, which belongs within the music therapy field, ...
    • På barrikadene. En studie om idégrunnlaget i norsk musikkterapi 

      Drøsdal, Adrian Wangberg (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-10-24)
      This project focuses on the basic assumptions of Norwegian music therapy. The thesis is formed as a multiple-case-design in which the author studies 9 dissertations submitted for the degree of Doctor Philosophy. Ideas from ...
    • Lully and Weir's operas, Armide and Armida 

      Jaarsveld, Annari van (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2013, Master thesis, 2013-10-24)
      Research question: The question that should be asked, is then: How has the different contexts in which the composers, Lully and Weir, lived/lives, influenced the way in which they interpreted Tasso’s poem and thus ...
    • Foreword 

      Barrett, Natasha (Series from the Centre for Music and Health;8, Others, 2014)
      Introduction. - . - Technology has, over the past decades, yielded new ways to creatively explore sound and music, to interact with computers and to engage in social interaction. The change from analogue (device-determined) ...
    • Nasjonal traumebearbeiding i sanglyrikk for barn og unge etter 22/7 

      Ommundsen, Åse Marie (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      22. juli 2011 ble Norge utsatt for to terrorangrep som drepte 77 og skadet flere hundre mennesker, de fleste av dem barn og unge. Dette er det verste angrepet som har rammet Norge siden andre verdenskrig, og det fikk en ...
    • Health affordances of the RHYME artefacts 

      Ruud, Even (Series from the Centre for Music and Health;8, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      The author presents a theoretical exploration of the health affordances of the RHYME artefacts in response to the following questions in the following article: To what extent can the RHYME project be seen within the ...
    • Aural awareness in ensemble rehearsals. A qualitative case study of three undergraduate chamber music ensembles playing Western classical music 

      Slette, Aslaug Louise (NMH-publikasjoner;2014:3, Doctoral thesis, 2014)
      Abstract This thesis aims at understanding the roles and characteristics of aural awareness in ensemble rehearsals, within the contexts of higher music education and Western classical music. The overall idea of the subject ...
    • An interactive technology for health: New possibilities for the field of music and health and for music therapy? A case study of two children with disabilities playing with ‘ORFI’ 

      Stensæth, Karette; Ruud, Even (Series from the Centre for Music and Health;8, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Digital music technology represents new challenges as well as new possibilities for the discipline and practice of music therapy. When such technology also incorporates interactivity, even further steps are taken in our ...
    • Den nasjonale minneseremonien etter 22. juli 2011 

      Knudsen, Jan Sverre (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Terrorangrepene i Regjeringskvartalet i Oslo og på Utøya ble etterfulgt av en lang rekke offentlige arrangementer, de fleste med musikalsk opptreden som en vesentlig uttrykksform. 21. august 2011 ble den offisielle statlige ...
    • Mitt lille land. Sørgemusikk og sosiale strømmer 

      Maasø, Arnt; Toldnes, Ragnhild (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Da terroren traff Norge den 22. juli 2011 gikk folk inn i en unntakstilstand på mange områder. Dette gjaldt også musikk- og mediebruken. Den hverdagslige mediebruken preget av rutiner ble satt til side og bruken gikk inn ...
    • "Stemmene vil alltid leve": Låtskriving som helseressurs etter 22. juli 

      Trondalen, Gro (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Denne teksten tar for seg låtskriving som helseressurs. Teksten presenterer intervjuer med tre kvinner som skrev egne låter som en respons på den mørke fredagen i Norges historie, 22. juli 2011. Mennesker trøstes, æres og ...
    • Learning strategies in ear training 

      Blix, Hilde Synnøve (NMH-publikasjoner;2013:10, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      The purpose of this article is to discuss learning strategies in ear training, and the aim is to explore how focusing on the ways the students learn can provide valuable information about learning and teaching ear training. ...