Blar i NMH Brage på emneord "inclusion"
Viser treff 1-4 av 4
-
Inkludering – av hva og av hvem? En problematisering av musikkpedagogisk praksis i det flerkulturelle samfunnet
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;2014:8, Chapter; Peer reviewed, 2015)ABSTRACT. - Inclusion – of what and of whom? A problematization of music education practice in multicultural society. - At the same time as Nordic countries are becoming more multicultural there is an increasing demand in ... -
“Now you see it, now you don’t”. On the challenge of inclusion in the perspective of children’s everyday musical play
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 15, Chapter; Peer reviewed, 2015)ABSTRACT. - This article discusses children’s musical play and inclusion in everyday life settings. The Norwegian Framework Plan for the Content and Tasks of Kindergartens (2011) states that staff must “ensure that children ... -
On pluralism, inclusion, and musical citizenship
(NMH-publikasjoner;2011:2, Chapter; Peer reviewed, 2011)In an age of international wealth insecurity, countries around the world are putting increasing pressure on public schools to prepare young people to compete in the new global marketplace. Using quantifiable measures as ... -
Å synge oss sammen. Norske barnesanger som inkluderingsverktøy for barn med minoritetsbakgrunn i en barnehage
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)Masteroppgaven retter seg mot inkludering av barn med minoritetsbakgrunn i barnehagen ved bruk av musikkterapeutisk læring gjennom sangsamlinger. Det er en kvalitativ studie som tar utgangspunkt i aksjonsforskning og ...