Browsing NMH Brage by Document Types "Book"
Now showing items 41-46 of 46
-
Stemmer fra innsiden
(NMH-publikasjoner;2020:1, Book, 2019)Bente Almås har siden 2011 utviklet prosjektet Musikk i fengsel, der studenter fra Norges musikkhøgskole deltar med ulike konserter og workshoper. Denne boka gir leseren noen fortellinger fra dette unike musikkprosjektet, ... -
Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon
(NMH-publikasjoner;2007:1, Book; Doctoral thesis, 2007)Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ... -
Teaching about practising
(NMH-publikasjoner;2015:5, Book; Working paper, 2015)Practising is essential to performance students, and as a part of their education, they must be taught how to practice with quality. This report shows some of the results from the project “Teaching of Practising”, a project ... -
Undervisning i øving. Rapport 1 fra prosjekt ved Norges musikkhøgskole
(NMH-publikasjoner;2015:5, Book; Working paper, 2015)Øving er en vesentlig aktivitet for utøvende studenter, og som en del av utdanningen skal de veiledes om hvordan de kan øve med kvalitet. I denne rapporten vises noen resultater av prosjektet Undervisning i øving, et ... -
Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver
(Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Book; Peer reviewed, 2017-12)Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver (Educational Research in Music: Perspectives from didaktik, sociology and philosophy) er første volum i en ny skriftserie fra Senter for ... -
Verden inn i musikkutdanningene. Utfordringer, ansvar og muligheter
(NMH-publikasjoner;2021:2, Book; Peer reviewed, 2021)Hva innebærer «aktiv dialog med omverdenen» i høyere musikkutdanning? Og hva skjer når «verden», gjennom slik dialog, slipper inn i musikkutdanningene? I denne antologien diskuteres det bredere formidlings- og samhandlin ...