Now showing items 41-46 of 46

    • Stemmer fra innsiden 

      Almås, Bente; Gimmestad, Johnny (NMH-publikasjoner;2020:1, Book, 2019)
      Bente Almås har siden 2011 utviklet prosjektet Musikk i fengsel, der studenter fra Norges musikkhøgskole deltar med ulike konserter og workshoper. Denne boka gir leseren noen fortellinger fra dette unike musikkprosjektet, ...
    • Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon 

      Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2007:1, Book; Doctoral thesis, 2007)
      Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ...
    • Teaching about practising 

      Jørgensen, Harald (Ed.) (NMH-publikasjoner;2015:5, Book; Working paper, 2015)
      Practising is essential to performance students, and as a part of their education, they must be taught how to practice with quality. This report shows some of the results from the project “Teaching of Practising”, a project ...
    • Undervisning i øving. Rapport 1 fra prosjekt ved Norges musikkhøgskole 

      Jørgensen, Harald (red.) (NMH-publikasjoner;2015:5, Book; Working paper, 2015)
      Øving er en vesentlig aktivitet for utøvende studenter, og som en del av utdanningen skal de veiledes om hvordan de kan øve med kvalitet. I denne rapporten vises noen resultater av prosjektet Undervisning i øving, et ...
    • Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver 

      Nielsen, Siw Graabræk; Varkøy, Øivind (Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Book; Peer reviewed, 2017-12)
      Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver (Educational Research in Music: Perspectives from didaktik, sociology and philosophy) er første volum i en ny skriftserie fra Senter for ...
    • Verden inn i musikkutdanningene. Utfordringer, ansvar og muligheter 

      Karlsen, Sidsel; Nielsen, Siw Graabræk (NMH-publikasjoner;2021:2, Book; Peer reviewed, 2021)
      Hva innebærer «aktiv dialog med omverdenen» i høyere musikkutdanning? Og hva skjer når «verden», gjennom slik dialog, slipper inn i musikkutdanningene? I denne antologien diskuteres det bredere formidlings- og samhandlin ...