• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • NMH-publikasjoner
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • NMH-publikasjoner
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 12

Holgersen, Sven-Erik (red.); Nielsen, Siw Graabræk (red.)
Book, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
nmpf_aarbok_12_ 2010_teksten.pdf (2.174Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/172631
Utgivelsesdato
2011
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • NMH-publikasjoner [119]
Sammendrag
The present Volume 12 of the Nordic Research in Music Education Yearbook includes 11 articles and a research note reflecting the broad variety of interests in current research of music education in the Nordic countries. The themes of the articles include musical citizenship, epistemological perspectives on music education research and practice, health outcomes of music teaching, music in school classes and in students own culture, musical teaching and learning from a master and apprenticeship perspective, and finally a historical and institutional perspective.
Beskrivelse
Innhold - Contents: Introduction. - On pluralism, inclusion, and musical citizenship / Randall Everett Allsup. - Interesser, nærhet og brudd. Om å forske på egen musikkpedagogisk kultur / Catharina Christophersen. - Et epistemologisk blikk på kjønn i musikkpedagogikken / Silje Valde Onsrud. - Musikk med helsekonsekvenser. Et musikkpedagogisk prosjekt for ungdommer i en palestinsk flyktningleir / Even Ruud. - Musikkbegrepet som sort boks. Et forsøk på en dekonstruksjon av begrepet musikk i vestlig tenkning, med utgangspunkt i en lærebok i musikk for ungdomsskolen / Anders Rønningen. - The music classroom in focus. Everyday culture, identity, governance and knowledge formation / Claes Ericsson, Monica Lindgren, Bo Nilsson. - Professionalise or perish. A case for heightened educational quality through collegiate cooperation / Olle Zandén. - Musiklærerkompetence mellem teori og praksis / Finn Holst. - The benefits of the master class. The masters’ perspective / Ingrid Maria Hanken. - Master-apprentice relation in music teaching. From a secret garden to a transparent modelling / Eeva Kaisa Hyry-Beihammer. - Belcanto som praksisfellesskap . Å forske på læreprosesser i kor fra et situert læringsperspektiv / Anne Haugland Balsnes. - Forskningsnote Research note. Stockholms Musikpedagogiska Institut 50 år – en tillbakablick / Maria Calissendorff, Ronny Lindeborg. - Doktoravhandlinger i Norden 2010. - Bidragytere og adresser. - Opplysninger
Utgiver
Norges musikkhøgskole
Serie
NMH-publikasjoner;2011:2

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit