• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 13

Holgersen, Sven-Erik (red.); Nielsen, Siw Graabræk (red.)
Book, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
nmpf_aarbok_13_ 2011_teksten.pdf (2.381Mb)
nmpf-aarbok_13_2011_omslag.pdf (624.5Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/172674
Utgivelsesdato
2012
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • NMH-publikasjoner [119]
  • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok [9]
Sammendrag
Volume 13 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes eleven articles and four research notes. The themes of the articles include philosophical and historical perspectives on music education, epistemological and psychological perspectives on music teaching and learning, as well as creativity, evaluation and ethical considerations on music education.
Beskrivelse
Innhold - Contents: Introduction. - How can music contribute to Bildung? On the relationship between Bildung, music and music education from a phenomenological point of view / Frede V. Nielsen. - Towards a critical curriculum theory in music education / Ralf Sandberg. - Hur hiphopkulturen möter universitetsvärlden: Hiphop Academicus! / Johan Söderman. - Musiklærerkompetencer mellem uddannelse til og udøvelse af musikundervisning / Finn Holst. - Væren og makt. Om opplevelser og forståelser av instrumentalpedagogiske praksiser / Elin Angelo og Øivind Varkøy. - Manifesta och latenta ideologier om lärande inom svensk spelmansrörelse på 1920-talet / Thomas von Wachenfeldt, Sture Brändström og Juvas Marianne Liljas. - Schubert arrangements och vägen dit. Inblick i en kollaborativ studie av Mats Bergströms konstnärliga överväganden under bearbetning och instudering av Franz Schuberts Sonat i a-moll, D 821, den så kallade Arpeggionesonaten / Cecilia K. Hultberg. - Seizing the dynamic moment in situation-originated learning: The origin of songcrafting examined through Dewey's theory of inquiry /Sari Muhonen & Lauri Väkevä. - Creative structures or structured creativity – Examining algorithmic composition as a learning tool / Peter Falthin. - Analytiske og holistiske tilganger til vurdering – en teoretisk drøfting av vurderingsstrategier og vurderingshandlinger i musikkfaget / John Vinge. - Ethical implications of music education as a helping profession / Thomas A. Regelski. - Forskningsnoter - Research notes. Rhythmic music education as aesthetic practice / Catharina Christophersen. - Didaktisk kompetence i kunstneriske musikuddannelser – en undersøgelse af gode instrumental- og sammenspilslærere i rytmisk musik på professionelle musiker- og musikpædagoguddannelser i Norden / Torben Westergaard. - Er spilleopplæringen i norsk grunnskole i takt med nasjonale rammer? Elevens egen stemme om innhold og metode / Odd-Magne Bøe. - Pre- and postnatal music education for early mother-child interaction / Kaarina Marjanen. - Doktoravhandlinger i Norden 2011. - Nordic Research in Music Education 283. ---- Artiklene av Odd-Magne Bøe og Frede V. Nielsen utelatt fra den elektroniske versjonen av Årboken. ---- The articles by Odd-Magne Bøe og Frede V. Nielsen are omitted from the electronic version of the Yearbook
Utgiver
Norges musikkhøgskole
Serie
NMH-publikasjoner;2012:2

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit