Browsing NMH Brage by Issue Date
Now showing items 341-360 of 833
-
Gruppeundervisning i instrumentalopplæringen på høyskolenivå
(NMH-publikasjoner;2014:6, Research report, 2014)Instrumentalundervisning i høyere musikkutdanning har tradisjonelt vært organisert som individuell undervisning i en mesterlærertradisjon der studenten stiller spørsmålene og læreren har svaret. Gruppeundervisning som en ... -
Fra "en håndfull fred" til "den jævel'n tok med grå kuler": Om den emosjonelle utviklingen i det musikalske repertoaret etter 22. juli 2011
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7, Chapter; Peer reviewed, 2014)I de første dagene og ukene etter tragedien 22. juli 2011 fikk musikk og sang en sentral rolle i bearbeidelsen av sjokk og sorg. Noen sanger ble sunget og referert til igjen og igjen, og har i ettertid fått en egen posisjon ... -
‘FIELD AND AGENT’: Health and characteristic dualities in the co-creative, interactive and musical tangibles in the RHYME project
(Series from the Centre for Music and Health;8, Chapter; Peer reviewed, 2014)In this article the author takes Umberto Eco’s aesthetic ideal of the Open work, as well as his concept of the Field of possibilities, as her operative analytical models. She explores how a group of users activates certain ... -
Preparing generalist student teachers to teach music. A mixed-methods study of teacher educators and educational content in generalist teacher education music courses
(NMH-publikasjoner;2014:11, Doctoral thesis, 2014)This study presents knowledge about how generalist student teachers are being prepared to teach music in Norwegian primary and lower secondary schools, by investigating the music courses in undergraduate generalist teacher ... -
Editor’s foreword
(Series from the Centre for Music and Health;8, Others, 2014)------- The present volume, which is the eighth anthology published in this Series by the Centre for Music and Health at the Norwegian Academy of Music, presents a compilation of articles that explore the many intersections ... -
Hvilke likheter og forskjeller finnes mellom klassisk sangopplæring og jazzsangopplæring, og hvordan kan de to opplæringstradisjonene dra nytte av gjensidig kompetanseutveksling? En intervjuundersøkelse med sangpedagoger i høyere musikkutdanning
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2013, Master thesis, 2014-01-29)This thesis examines the educational traditions within classical singing and jazz singing, with emphasis on similarities, differences and mutual exchange of competence. Four singing teachers in higher music education have ... -
Nye muligheter. En eksplorativ studie av deltakeres opplevelse i musikkterapigruppe innen rusbehandling
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2014-09-01)This study explores music therapy in addiction treatment. The research was done in relation to a master’s project that established a music therapy program at a residential rehabilitation center, which relates to the concept ... -
A study of band parents' and band directors' perceptions of parental involvement in three central Buskerud school bands
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2014, Master thesis, 2014-09-24)Norway has a rich tradition of instrumental music teaching in the form of skolekorps, or school bands. Norwegian school bands provide extracurricular instrumental music education and consequently often have external ... -
Å kople seg på : Ein casestudie i musikkterapi om samanhengar mellom stemme og kontaktetablering
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-09-29)This study deals with correlations between focusing on the client's voice and the establishment of contact in music therapy. This is a qualitative case study with a child with multiple disabilities and a music therapist. ... -
Musikk – Min personlighet, min beste venn og min verste fiende : En spørreskjemaundersøkelse om profesjonelle orkestermusikeres forhold til musikklytting på fritiden i perspektiv av musikkterapi for musikere.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-09-29)Abstract: The purpose of this investigation is to provide music therapists and other interested parties an insight into a culture specific context; professional orchestral musicians' relationship to music listening. The ... -
Bandopplæring – i praksis : en studie av elevenes holdninger til og erfaringer fra bandensemble-‐undervisningen på MDD-‐linja
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2014, Master thesis, 2014-09-29)De siste tiårene har band som læringsarena gjort sitt inntog i norsk musikkutdanning, hvor det i økende grad har blitt lagt vekt på andre musikalske tradisjoner enn den vestlige kunstmusikken. Dette har igjen bidratt til ... -
Empowerment og ansvarsutvikling - Musikkterapi i fengsel : En single-case studie med en innsatt på Bastøy fengsel. Kartlegging av ti timers deltagelse i musikkaktiviteter og betydningen av dette.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-09-29)Summary This study examines the topic of music therapy in prison, and the focus has been whether music therapy is of any importance in a rehabilitation perspective. The study was done in conjunction with a master project, ... -
Valdresspel in North America: Illuminating an emigrant Hardanger fiddle tradition
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2014, Master thesis, 2014-09-30)This paper will attempt to examine and interpret the music and activities of five of the foremost emigrant Hardanger fiddlers from the Valdres district in Norway: Arne Steinsrud (1799-‐1878), Bendik i Nø’n (1827-‐1882), ... -
”It’s nice to show off once in a while” : en masteroppgave om ungdom, bandsamspill og identitetsutvikling
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-10-01)Summary: This thesis is made after a master project in music therapy with youth undergoing treatment in mental health care. The study is done with four youths and their experience of participation in a band group. The ... -
Et kollektiv av selvstendige kunstarter : Bertolt Brechts scenekunstmodell i lys av Weimarrepublikkens revolusjonære arbeidermusikkteater
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2014, Master thesis, 2014-10-01)I oppgaven har jeg behandlet mellomkrigstidens arbeidermusikkteater og Bertolt Brechts scenekunstmodell ut fra en tilnærming som ser på sammenhengene mellom politiske og kunstneriske aspekter. Jeg har forsøkt å undersøke ... -
Fartein Valens atonale polyfoni
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2014, Master thesis, 2014-10-01)Valen sin utvikling som komponist gikk i retning av det atonale kontrapunkt. Innenfor denne komposisjonsteknikken var han ikke et geni. Han kunne tidligere i karrieren flyte på sitt store talent innen romantisk harmonikk, ... -
Band i et musikkterapeutisk perspektiv : Et bandprosjekt med ungdommer på institusjon innenfor psykisk helsevern
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-10-01)Summary This study describes a band project from a music therapy perspective, with adolescents living in a psychiatric institution. The project was lead by two music therapist students and I was one of them. The thesis ... -
Med musikk i transitt : Ein studie om einslege mindreårige asylsøkjarar si oppleving av fast deltaking i ei musikkgruppe
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-10-01)Summary This study focuses on music in asylum centres. The topic of the study is about how unaccompanied minor asylum seekers experience participating in a music group. Six adolescents who have lived at the current asylum ... -
Synthesised Sound & Synthesised Composition : Composing electronic music with computer assisted composition
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2014, Master thesis, 2014-10-01)This is a master’s thesis concentrated around the construction of a suite of digital signal processing routines programmed in Max, with the purpose of composing, or aiding composition of electronic music. The routines are ... -
Mot en egalitær musikkform - frigjøringsprosesser i improvisasjonsmusikken
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2014, Master thesis, 2014-10-08)Jeg har med analysen i forrige del og teoretiseringen av frigjøringsprosessene som ligger til grunn for den, vist hvordan frigjøringsprosessene bidrar til å strukturere musikken i praksis. Analysen har også vist oss hvordan ...