Browsing NMH Brage by Issue Date
Now showing items 581-600 of 833
-
Musikktalent i grunnskolen. En forskningsbasert evalueringsstudie av Musikk på Majorstuen. Sluttrapport
(NMH-publikasjoner;2018:2, Report, 2018)Hvordan kan talentopplæring i musikk legges opp innenfor grunnskolens rammer? I 2008 gikk Norges musikkhøgskole, Barratt Due musikkinstitutt, Oslo musikk- og kulturskole og Norsk kulturskoleråd sammen om rapporten Tid for ... -
Form and order – Dimensions in musical meaning making
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - This paper concerns musical meaning making in relation to semiotic theory and other forms of meaning making. This much-studied topic belongs to those fundamental issues that need constant rethinking. The paper ... -
Sustaining the assemblage: How migrant musicians cultivate and negotiate their musicianship
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - Musicians who migrate to another country often make sizeable and interesting contributions to the music scene(s) of their new host country. However, little attention has been paid to their individual strategies ... -
Allsidighet som spesialisering. En undersøkelse med fokus på tre allsidige pianisters perspektiver
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2018, Master thesis, 2018)Sammendrag - Denne oppgaven handler om utøvende musikalsk virksomhet som allsidig pianist. Jeg ønsker å undersøke hvordan man kan se på musikalsk allsidighet som en spesialisering gjennom å se nærmere på hva det innebærer ... -
"Jeg bare spiller". En studie av jazzmusikeres bruk av gehør i improvisasjon
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2018, Master thesis, 2018)Sammendrag - På hvilke måter bruker jazzmusikere gehøret sitt når de improviserer? Hvordan er det knyttet til deres kunnskap og erfaring? Hva tenker og føler de når de improviserer? Denne masteroppgaven undersøker hvordan ... -
Kreativitet som glidande diskurs: Berättelser om Biophilia Educational Project
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - Creativity as a sliding discourse: Stories about the Biophilia Educational Project. - In 2014, the three-year-long Biophilia Educational Project was initiated by the Icelandic artist Björk Guðmundsdóttir. The ... -
A new educational situation. - Perspectives on jazz musical learning in the Swedish jazz journal OrkesterJournalen 1980–2010
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - This article aims to mirror a time of radical change in Swedish jazz education through perspectives formulated in the jazz journal OrkesterJournalen. During the 1980s, jazz musicians are still typically viewed ... -
Leaving the music classroom. A study of attrition from music teaching in Norwegian compulsory school
(NMH-publikasjoner;2018:4, Doctoral thesis, 2018)Summary. - The background of the present dissertation is a problem faced by several countries: a lack of qualified music teachers. In the Norwegian compulsory school (primary and lower secondary), 38% of the music teachers ... -
The Becomings of Satanist Musicianship. A study of how black metal musicians describe their learning processes
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - Research in music education has in the last decades become more attentive to musical learning through informal contexts. This article adds to the body of research by investigating the musical learning in a ... -
The Body, to make and to be in music. A phenomenological study
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - This article aims to explore bodily anchored dimensions of meaning in relation to four different musical contexts. How does the body take hold of the music? How does the music take hold of the body? These ... -
Tonalitet som formmarkør i fritonal komponering
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Komposisjon;2018, Master thesis, 2018)Det er musikalsk form som vil være mitt hovedfokus, men med en vinkling sett i lys av tonalitet og eventuelt fravær av tonalitet. I grunn ligger en tanke om at tonalitet kan spille inn på musikalsk form på ulike vis. I min ... -
Forventningsfri sone. Musikkundervisning i et recovery-perspektiv
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)Abstract - This master thesis is about music teaching in a recovery perspective. It is a qualitative study where I research how music teaching in a recovery perspective can improve quality of life for people with mental ... -
De usynlige barna. Musikkterapi i møte med behovene til barn som lever som pårørende.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)Sammendrag. - Denne masteroppgaven setter søkelys på arbeid med barn som lever som pårørende i musikkterapien. Hovedproblemstillingen i oppgaven er: På hvilke måter kan musikkterapi møte behovene til barn som lever som ... -
Entreprenørskap i høyere norsk musikkutdanning
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - Entrepreneurskap in Higher Music Education in Norway. Recently, in Norway, entrepreneurship in higher education has received increased attention. Research projects in Norwegian universities and university ... -
Crossing affordances: Hybrid music as a tool in intercultural music practices
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - The article discusses aspects of intercultural musicking and how to analyse hybrid music as a tool in such practices. It investigates joint musicking as a field of negotiation, the result being more and less ... -
Sangpedagogens psykologiske kompetanse. Sangpedagogers og -studenters oppfattede behov for psykologisk kompetanse hos sangpedagoger
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2018, Master thesis, 2018)Denne masteravhandlingen tar for seg oppfatninger blant sangpedagoger og -studenter om behovet for psykologisk kompetanse hos de førstnevnte. Utgangspunktet for studien var en opplevelse av at denne tematikken er lite ... -
Being talented – becoming a musician : a qualitative study of learning cultures in three junior conservatoires
(NMH-publikasjoner;2018:5, Doctoral thesis, 2018)Abstract. - The objective of this study is to shed light on specialised music education at the pre-college level, a hitherto under-investigated aspect of music education. The years leading to higher music education are ... -
Goal setting and self-determination in music making: Tenets of becoming a deliberate and motivated music practitioner
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - The fields of sports, business, education and other organizational fields have for many decades invested considerable time and resources in research investigating quality of motivation, use of goal setting in ... -
Using socio-digital technology to enhance participation and creative engagement in a lower secondary music classroom
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - This article examines a case study in which a music teacher experimented with the potential for fostering student participation and creative engagement through the use of tablets in a Finnish lower secondary ... -
Brukeropplevelser av individuell musikkterapi i et hjemmebasert kommunalt tilbud for psykisk helse
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven utforsker tre brukeres opplevelser av musikkterapi ved en kommunal avdeling for psykisk helse og avhengighet, organisert innenfor hjemmebaserte tjenester. Brukerne var brukere av avdelingens tilbud ...