Blar i NMH Brage på emneord "vurdering"
Viser treff 1-6 av 6
-
Analytiske og holistiske tilganger til vurdering – en teoretisk drøfting av vurderingsstrategier og vurderingshandlinger i musikkfaget
(NMH-publikasjoner;2012:2, Chapter; Peer reviewed, 2012)In recent years we have seen an increased emphasis on assessment as a central didactical tool at any level of schooling in the Nordic countries. New “assessment for learning” pedagogies in many forms seek to reform teaching ... -
Vurdering av jazzsang i høyere utdanning. En kvalitativ studie av sensorers vurdering av jazzsangeksamener ved Norges Musikkhøgskole
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2018, Master thesis, 2018)Sammendrag - Denne oppgaven handler om hvordan vurdering av jazzsangeksamener ved Norges musikkhøgskole foregår. Tre sensorer har latt seg intervjue, og delt sine tanker om hvordan de vurderer eksamenskonsertene, herunder ... -
Vurdering av musikkutøvelse i videregående skole. En kvalitativ undersøkelse av lærere og elevers erfaringer med vurderingspraksis i IKS2
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2020, Master thesis, 2020)Sammendrag - Denne masteroppgaven tar for seg lærere og elevers erfaringer med vurdering av musikkutøvelse i videregående opplæring. For å svare på min problemstilling Hvilke erfaringer har lærere og elever med ... -
Vurdering i hovedinstrument : hvordan begrunner lærere karakterer de setter for hovedinstrumentfremføringer?
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2010, Master thesis, 2011-03-16)I grunn- og videregående skole i Norge brukes karakterer som uttrykk for vurdering. Det har vært satt utallige karakterer i musikkfag – også i fag som hovedinstrument og biinstrument ved musikklinjene i videregående skole. ... -
Vurdering i kulturskolens instrumentalundervisning
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk ; 2015, Master thesis, 2016-02-15)Abstract Culture schools in Norway have traditionally provided a musical education free from externally determined curriculum and grade-based assessment, something which sets it apart from other public educational ... -
Vurdering i musikkfag. En deskriptiv, analytisk studie av musikklæreres vurderingspraksis i ungdomsskolen
(NMH-publikasjoner;2014:1, Doctoral thesis, 2014)Abstract - English: In Norway, as in the rest of the Scandinavian countries, we have experienced an increased emphasis on student assessment in all levels of schooling since the beginning of the 21th century. International ...