Blar i Norges musikkhøgskole på tittel
Viser treff 624-643 av 833
-
På sporet etter den estetiske erfaring : om "det estetiske" i musikkpedagogikk og musikktenkning, med fokus på tenkning omkring den estetiske erfaring og "det estetiske" i Tyskland ved inngangen til et nytt årtusen
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2010, Master thesis, 2010-11-14)The term "aesthetic experience" and even the single word "aesthetic" are central terms in the international discussion debating music education. The debaters on each side of the discussion use the terms as if their meaning ... -
Pedagogical tact in music education in the paediatric ward: the potential of embodiment for music educators’ pedagogical interaction
(NMH-publikasjoner;2020:6, Chapter; Peer reviewed, 2020)Abstract. - This article aims to contribute to the current theoretical and practical understanding of music educators’ pedagogical tact through a theoretical lens of embodiment within a children’s hospital. Embodied ... -
Performing gender when music is, or is not, at stake – a meta-analysis on students’ adaption to discourse
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - In this article, a meta-analysis is conducted in order to explore how gender is constructed in relation to music classroom school discourses, in three qualitative studies. Conducting meta-analysis is a way of ... -
Performing Norwegian American. The construction of identity through performances of bygdedans and Norwegian-American old-time music in the Upper Midwest, 1900–1970
(NMH-publikasjoner;2023:3, Doctoral thesis, 2023)Abstract - This comparative study examines the music culture of the Norwegian-American communities in five states of the American Upper Midwest (Iowa, Minnesota, North Dakota, South Dakota, and Wisconsin) between 1900 ... -
Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse, Book; Peer reviewed, 2008)Første delen av denne antologien setter fokus på teorier og refleksjoner knyttet til forskjellige sider ved musikkterapi som fag. Da musikkterapien ble institusjonalisert på syttitallet var det ved å ta utgangspunkt i ... -
Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse, Book; Peer reviewed, 2008)Første delen av denne antologien setter fokus på teorier og refleksjoner knyttet til forskjellige sider ved musikkterapi som fag. Da musikkterapien ble institusjonalisert på syttitallet var det ved å ta utgangspunkt i de ... -
Polyrhythmic Configurations, Structures, and Tempo. A Self-Observational Study of Single-Line Polyrhythms in Percussion Performance
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkteori;2022, Master thesis, 2022)Although polyrhythms are usually defined as two or more rhythms of incongruent subdivisions, polyrhythms can also be performed as single-line polyrhythms, in which the played rhythm is incongruent with an experienced pulse. ... -
Potentials and challenges in interactive and musical collaborations involving children with disparate disabilities. A comparison study of how Petronella, with Down syndrome, and Dylan, with autism, interact with the musical and interactive tangible ‘WAVE’
(Series from the Centre for Music and Health;8, Chapter; Peer reviewed, 2014)In this article, the point of departure is the testing of the CCTs known as the WAVE in 2012, which offers many cross-media possibilities for interaction and was developed on the basis of the ORFI evaluation the year before. ... -
Praksisbegrepet i musikklærerutdanning
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter; Peer reviewed, 2012)Musikklærerutdanning kvalifiserer studenter til mange ulike yrkesroller; musikklærere på grunnskolens barne- og ungdomstrinn, instrumentallærere i kulturskole, ensembleledere, musikkarbeidere i det frivillige musikkliv, ... -
Pre- and postnatal music education for early mother-child interaction
(NMH-publikasjoner;2012:2, Chapter; Peer reviewed, 2012)Successful communication underpins the success of human interaction. Music education and early interaction are well known as separate phenomena. In the research reported here, music was considered as communication. The ... -
Pre-partimento Practice. Deriving Pre-Partimento Activities from Historical Partimenti for Current Beginner- and Intermediate-Level Piano Students
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkteori;2022, Master thesis, 2022)As a central part of music education in eighteenth-century Neapolitan conservatories, partimenti were often written with pedagogical intent to develop improvisation and composition skills. My project aims to integrate the ... -
Preparing generalist student teachers to teach music. A mixed-methods study of teacher educators and educational content in generalist teacher education music courses
(NMH-publikasjoner;2014:11, Doctoral thesis, 2014)This study presents knowledge about how generalist student teachers are being prepared to teach music in Norwegian primary and lower secondary schools, by investigating the music courses in undergraduate generalist teacher ... -
Pressures to change. Institutional politics in higher music education
(NMH-publikasjoner;2023:1, Doctoral thesis, 2023)Summary - Is the music student merely a reflection of higher music education, or does higher music education in fact reflect its students? In recent decades, scholars have encouraged institutional renewal to take place ... -
Prestasjonsangst blant rytmiske musikere med og uten høyere musikkutdanning. En kvantitativ undersøkelse om prestasjonsangst hos rytmiske musikere
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2021, Master thesis, 2021)Sammendrag - Denne masteroppgaven tar for seg erfaringer med prestasjonsangst blant musikere med og uten høyere utdanning. Problemstilling lyder: Hvordan og i hvilken grad opplever musikere innenfor rytmisk musikk med ... -
Processer i sammenspil – en hermeneutisk undersøgelse som et bidrag til forståelse af det musikalske sammenspils fænomenologi
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 15, Chapter; Peer reviewed, 2015)ABSTRACT. - Processes of ensemble playing – a hermeneutical study as a contribution to the understanding of the phenomenology of musical ensemble playing. - How does ensemble playing appear between two musicians rehearsing ... -
Profesjonsforståelse. En innfallsvinkel til å profesjonalisere det musikkpedagogiske yrkesfeltet.
(NMH-publikasjoner;2014:8, Chapter; Peer reviewed, 2015)ABSTRACT: Music-pedagogical philosophy: An approach to professionalize the field of music education A carefully considered music-pedagogical philosophy is necessary to develop professional knowledge for the individual music ... -
Profesjonsforståelser hos skolekorpsdirigenter
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2020, Master thesis, 2020)Oppsummering - Denne avhandlingen undersøker ulike profesjonsforståelser blant skolekorpsdirigenter, med fokus på utdanning og kunnskaper, kjennetegn på profesjonalitet og kvalitet i yrkesutøvelsen, hva eller hvem som ... -
Professionalise or perish. A case for heightened educational quality through collegiate cooperation
(NMH-publikasjoner;2011:2, Chapter; Peer reviewed, 2011)This article argues for the necessity of developing a professional jargon among music teachers; a collegiate discourse in which musically and artistically relevant aspects of music-making and music education are continuously ... -
Professor Andersen og vi. Om musikk, eksistens og møtetenkning
(NMH-publikasjoner;2017:4, Chapter; Peer reviewed, 2017)Denne teksten kretser omkring Otto Friedrich Bollnows eksistenspedagogiske tenkning. Møte-begrepet står sentralt. Det er tre grunner til dette. For det første kan begrepet være særlig aktuelt når troen på det saliggjørende ... -
Prosjektuka, en annerledes uke. En studie av et musikkprosjekt på en ungdomsskole sett i lys av sosiokulturelt perspektiv
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2017, Master thesis, 2017)SAMMENDRAG -- Ulike musikkprosjekter er mye brukt i musikkpedagogisk sammenheng. Dette masterarbeidet utforsker en konkret prosjektuke som finner sted på en ungdomsskole. Problemstillingen knytter seg til kjennetegn ...