• Kroppens betydning i strykerundervisning. En fenomenologisk inspirert studie 

      Mæland, Agneta Holmer (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2021, Master thesis, 2021)
      Sammendrag - Tema for denne masteroppgaven er kroppens betydning i fiolinundervisning for barn. Hovedproblemstillingen er: Hva betyr kroppen og kroppslighet for unge strykerelevers opplevelse av undervisningen? For å få ...
    • Musikkbaluba. En kvalitativ studie av musikkstund i barnehagen sett fra et helseperspektiv 

      Oseland, Julia Løvdahl (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2019, Master thesis, 2019)
      Sammendrag. - Denne studien undersøker hva et barnehagetilpasset musikktilbud kan tilby sett fra et helseperspektiv. I studien gjennomføres det musikksamlinger i en barnehage, og det anvendes deltagende observasjon, samt ...