Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøimyr, Guro Cornelia Almenningen
dc.date.accessioned2011-03-16T14:23:04Z
dc.date.available2011-03-16T14:23:04Z
dc.date.issued2011-03-16T14:23:04Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172470
dc.descriptionNorges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapien_US
dc.description.abstractHvilke erfaringer har barnekorledere med å inkludere barn som har spesielle behov i sitt kor? Dette er en eksplorerende problemstilling. Jeg har altså ingen hypoteser jeg skal teste, siden jeg stiller et åpent spørsmål som jeg ikke vet svaret på. Jeg har selv noen erfaringer som barnekorleder, men jeg er interessert i hva andre har opplevd. Jeg velger derfor å intervjue dem. Problemstillingen er åpen, men samtidig har jeg noen bestemte temaer jeg ønsker å snakke med barnekorledere om. Jeg lurer på hvordan barna med spesielle behov deltar i koret, og om det trengs å tilrettelegges noe spesielt. Jeg er også nysgjerrig på hvordan barna med spesielle behov fungerer sosialt i koret, og om barnekorlederne møter på noen utfordringer. Refleksjoner rundt kompetanse og inntrykk av et større kormiljø når det gjelder inkludering, er jeg også interessert i å få høre om. Jeg lurer dessuten på om musikkterapeuter kan ha en yrkesrolle i denne forbindelsen, og hvilken. Når jeg har fått svar på dette, vil jeg så se hvordan dette kan utgjøre et grunnlag for videre arbeid på feltet. Siden det er barnekorledernes erfaringer jeg er interessert i, utelates andre perspektiver som barnas eller de foresattes i denne omgang. Siden jeg vil undersøke barnekor, betyr det at jeg utelater andre deler av fritidsmusikklivet, som korps og kulturskoler. Jeg antar likevel at resultatene jeg kommer fram til kan være overførbare dit. Videre skal jeg ikke sammenlikne inkluderende og segregerte kortilbud. Jeg skal ikke ta stilling til en normalitetsdiskusjon, og kommer heller ikke til å ta beskrive ulike diagnoser eller spesielle behov inngående. Jeg ser på det som nødvendig å avklare sentrale begreper jeg bruker i problemstillingen. Imidlertid vil begrepet inkludering diskuteres i kapittel 2.2, siden jeg opplever dette som mer komplekst å avklare.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesNorges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2009
dc.subjectbarnekoren_US
dc.subjectmusikkterapien_US
dc.subjecttilpasset opplæringen_US
dc.subjectmusikkpedagogikken_US
dc.subjectfritidsmusikkliveten_US
dc.subjectspesielle behoven_US
dc.titleVær åpen! : om å inkludere barn med spesielle behov i koren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber[5], 85 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Masteroppgaver [283]
    Masteroppgaver levert ved Norges musikkhøgskole

Vis enkel innførsel