Blar i NMH-publikasjoner på dokumenttype "Research report"
Viser treff 1-5 av 5
-
Gruppeundervisning i instrumentalopplæringen på høyskolenivå
(NMH-publikasjoner;2014:6, Research report, 2014)Instrumentalundervisning i høyere musikkutdanning har tradisjonelt vært organisert som individuell undervisning i en mesterlærertradisjon der studenten stiller spørsmålene og læreren har svaret. Gruppeundervisning som en ... -
Instrumental group tuition at conservatoire level. A project involving instrumental teachers and students at the Norwegian Academy of Music
(NMH-publikasjoner;2015:6, Research report, 2015)Instrumental tuition in higher education has traditionally been provided as one-to-one tuition in a master and student setting. Group tuition as a permanent element in the students’ principal instrument tuition has only ... -
Learning together. Trialling group tuition as a supplement to one-to-one principal instrument tuition
(NMH-publikasjoner;2015:10, Research report, 2016)Principal instrument tuition in higher music education usually takes place in a one-to-one setting. This report presents the outcomes of trials conducted by six teachers at the Norwegian Academy of Music involving principal ... -
OASE. Om kulturskoleutvikling og lokal forankring av Den kulturelle skolesekken : rapport fra et samarbeidsprosjekt mellom grunnskole, kulturskole og musikklærerutdanning
(NMH-publikasjoner;2012:6, Research report, 2012)OASE er et kulturskole- utviklingsprosjekt som omfatter samarbeid mellom kulturskolene og grunnskoler i en rekke kommuner og studenter i musikklærerutdanning. Oase er også betegnelsen på det kunstneriske møtet – verkstedene, ... -
Å lære sammen. Forsøk med gruppeundervisning som supplement til individuell hovedinstrumentundervisning
(NMH-publikasjoner;2015:10, Research report, 2016)Hovedinstrumentundervisningen foregår som regel en-til-en i høyere musikkutdanning. I denne rapporten presenteres resultatene av forsøk seks lærere ved Norges musikkhøgskole har gjort med å undervise hovedinstrument i ...