Å lære sammen. Forsøk med gruppeundervisning som supplement til individuell hovedinstrumentundervisning
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2378793Utgivelsesdato
2016Metadata
Vis full innførselSamlinger
- NMH-publikasjoner [121]
Sammendrag
Hovedinstrumentundervisningen foregår som regel en-til-en i høyere musikkutdanning. I denne rapporten presenteres resultatene av forsøk seks lærere ved Norges musikkhøgskole har gjort med å undervise hovedinstrument i grupper. Målsettingen har vært å undersøke om det at studentene får anledning til å lære sammen og av hverandre, kan bidra til deres utvikling som musikere. Prosjektet er et av syv i Senter for fremragende utdanning i musikkutøving, CEMPE.
Beskrivelse
Innhold. - Å lære i et team / Julius Pranevicius. - Gruppeundervisning i improvisasjon for klassiske sangere / Mona Julsrud. - Å spille hverandre gode / Jens Harald Bratlie. - Å undervise sangteknikk i grupper / Svein Bjørkøy og Bjørg Julsrud Bjøntegaard. - I samme båt / Morten Carlsen. - Samarbeidslæring i en gruppe sangstudenter / Kristin Kjølberg. - Oppsummering: Hva har vi lært? / Ingrid Maria Hanken
Utgiver
Norges musikkhøgskoleSerie
NMH-publikasjoner;2015:10Skriftserie fra Senter for fremragende utdanning i musikkutøving (CEMPE);vol. 3