dc.contributor.editor | Hanken, Ingrid Maria (red.) | |
dc.date.accessioned | 2016-02-10T15:43:00Z | |
dc.date.available | 2016-02-10T15:43:00Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7853-211-9 | |
dc.identifier.issn | 0333-3760 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2378793 | |
dc.description | Innhold. - Å lære i et team / Julius Pranevicius. - Gruppeundervisning i improvisasjon for klassiske sangere / Mona Julsrud. - Å spille hverandre gode / Jens Harald Bratlie. - Å undervise sangteknikk i grupper / Svein Bjørkøy og Bjørg Julsrud Bjøntegaard. - I samme båt / Morten Carlsen. - Samarbeidslæring i en gruppe sangstudenter / Kristin Kjølberg. - Oppsummering: Hva har vi lært? / Ingrid Maria Hanken | nb_NO |
dc.description.abstract | Hovedinstrumentundervisningen foregår som regel en-til-en i høyere musikkutdanning. I denne rapporten presenteres resultatene av forsøk seks lærere ved Norges musikkhøgskole har gjort med å undervise hovedinstrument i grupper. Målsettingen har vært å undersøke om det at studentene får anledning til å lære sammen og av hverandre, kan bidra til deres utvikling som musikere. Prosjektet er et av syv i Senter for fremragende utdanning i musikkutøving, CEMPE. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NMH-publikasjoner;2015:10 | |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserie fra Senter for fremragende utdanning i musikkutøving (CEMPE);vol. 3 | |
dc.subject | hovedinstrumentundervisning | nb_NO |
dc.subject | gruppeundervisning - musikk | nb_NO |
dc.subject | musikkmetodikk - høyere utdanning | nb_NO |
dc.title | Å lære sammen. Forsøk med gruppeundervisning som supplement til individuell hovedinstrumentundervisning | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 74 s. | nb_NO |