Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAugestad, Jan Terje
dc.date.accessioned2022-11-15T08:20:02Z
dc.date.available2022-11-15T08:20:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3031799
dc.descriptionNorges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikken_US
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar for seg tematikken motivasjon og samarbeidslæring for musikkelever i videregående skole. Mestringstro er valgt som motivasjonsteori, og som metode for samarbeidslæring er det Critical Response Process som er valgt. Problemstillingen lyder slik: «Hvordan kan bruk av Critical Response Process styrke elevers mestringstro i det utøvende musikkfaget i videregående skole?». To grupper på til sammen 20 elever gjennomførte en spørreskjemaundersøkelse som kartla elevenes mestringstro når det gjelder de utøvende fagene. Deretter ble det gjennomført én måned med Critical Response Process for den ene gruppen elever, og til slutt ble det foretatt en ny kartlegging av mestringstro for begge gruppene. Resultatene fra undersøkelsen viser en negativ endring i mestringstro for begge grupper, men elevene som gjennomførte Critical Response Process hadde ikke en like negativ endring som kontrollgruppen. Dette kan tyde på at Critical Response Process kan være en av flere mulige faktorer som kan ha medvirket til å bremse eksperimentgruppens negative endring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen_US
dc.relation.ispartofseriesNorges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2022
dc.subjectmusikkpedagogikken_US
dc.subjectsamarbeidslæringen_US
dc.subjectmestringstroen_US
dc.subjecteleveren_US
dc.subjectmotivasjonen_US
dc.subjectmusikkeleveren_US
dc.titleSamarbeidslæring og mestringstro. En studie av hvordan Critical Response Process kan påvirke elevers mestringstroen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114en_US
dc.source.pagenumber85 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Masteroppgaver [283]
    Masteroppgaver levert ved Norges musikkhøgskole

Vis enkel innførsel