Browsing NMH Brage by Author "Hanken, Ingrid Maria"
Now showing items 1-8 of 8
-
Creating a Ripple Effect. Higher music education institutions as agents for development
Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2020:4, Chapter, 2020)Many higher education institutions in Norway have been and are still engaged in development projects. This is also the case for the Norwegian Academy of Music. We have participated in several projects through the years in ... -
Kunsten å skrive en lærebok
Hanken, Ingrid Maria (Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Chapter, 2017)Mange musikkpedagoger i Skandinavia kjenner nok professor Geir Johansen først og fremst som lærebokforfatter. Musikkundervisningens didaktikk (Hanken og Johansen, 1998/2013) har stått på pensumlistene ved mange ... -
Learning together. Trialling group tuition as a supplement to one-to-one principal instrument tuition
Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2015:10, Research report, 2016)Principal instrument tuition in higher music education usually takes place in a one-to-one setting. This report presents the outcomes of trials conducted by six teachers at the Norwegian Academy of Music involving principal ... -
Master classes - What do they offer?
Hanken, Ingrid Maria; Long, Marion (NMH-publikasjoner;2012:8, Others, 2012-11)Master classes are a common way to teach music performance, but how useful are they in helping young musicians in their musical development? Based on his experiences of master classes Lali (2003:24) states that “For better ... -
Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon
Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2007:1, Doctoral thesis, 2007)Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ... -
Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon
Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2007:1, Doctoral thesis, 2007)Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ... -
The benefits of the master class. The masters’ perspective
Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2011:2, Chapter; Peer reviewed, 2011)The master class is well-known in Western classical music tradition. However, very little systematic research has been carried out to support the effectiveness of this particular way of teaching. Results from an interview ... -
Å lage ringer i vannet. Norges musikkhøgskoles engasjement i utviklingsprosjekter
Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2013:9, Chapter, 2013)Mange norske høyere utdanningsinstitusjoner har vært og er involvert i ulike prosjekter i utviklingsland. Dette gjelder også Norges musikkhøgskole, som for tiden deltar i tre større prosjekter; ett i Georgia, ett i Øst-Afrika, ...