Browsing NMH Brage by Subject "music"
Now showing items 1-20 of 26
-
Architecture as a vehicle for composing and improvising
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2020, Master thesis, 2020) -
Barn, musik och hälsa. Om självutveckling och känslohantering
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;5, Chapter; Peer reviewed, 2012)Music has a value in itself. However, the value and meaning of music is not simply limited to an inherent human aesthetic means of expression or a modality of experience. Music is also well documented in therapy and can ... -
Barns musikaliska interaktion – syskon, smak och identitet
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - In this article, focus is directed towards the role of music in the social life of children. It explores how siblings, aged 5 to 9 years, use music as a means to developing a sense of belonging and expressing ... -
Da er jeg liksom glad… Om musikk og livskraft i et barnekulturperspektiv
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;5, Chapter; Peer reviewed, 2012)In this text an ethnographical approach to how children use music in their everyday lives is linked with theoretical perspectives from positive psychology. By combining empirical examples on how music is used as a part of ... -
Den livsviktige musikken. En kvalitativ undersøkelse om musikk, ungdom og helse
(NMH-publikasjoner;2014:9, Doctoral thesis, 2014-11)The last decade’s technological advances have increased the availability of music. With portable stereos like MP3-players, iPods and smartphones, and music libraries such as Spotify, WiMP og iTunes, we have access to all ... -
Discourses on music in Swedish primary and preschool teacher education
(NMH-publikasjoner;2013:1, Chapter; Peer reviewed, 2013)This study investigates prevailing discourses on music in the field of creative arts in Swedish teacher education for primary school and preschool, following the programme based on the 1999 teacher education reform. The ... -
Følelseskunnskap – kunnskapsområde i musikkfaget?
(NMH-publikasjoner;2009, nr 8, Chapter; Peer reviewed, 2009)Emotion knowledge – a field of knowledge in music education? This article presents music experience as a mediating tool for emotion knowledge, and further discusses emotion as a field of knowledge in music education. – The ... -
Glimt av glede. Musikkterapi med demensrammede som har symptomer på depresjon og angst
(NMH-publikasjoner;2013:7, Doctoral thesis, 2013)The dissertation describes an empirical study in which six elderly people suffering from dementia have received short term music therapy. The sessions have been videotaped and standardized instruments have been applied in ... -
Glimt av glede. Musikkterapi med demensrammede som har symptomer på depresjon og angst
(NMH-publikasjoner;2013:7, Doctoral thesis, 2013)The dissertation describes an empirical study in which six elderly people suffering from dementia have received short term music therapy. The sessions have been videotaped and standardized instruments have been applied in ... -
Hvis vi vinner får vi pizza! Ein kvalitativ studie om skulekorps og konkurransedeltaking.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2020, Master thesis, 2020)Samandrag - Denne avhandlinga undersøkjer korleis bruk av korpskonkurranse som pedagogisk verkemiddel kan ha innverknad på eit skulekorps si utvikling. Hensikta har vore å setje søkelys på bruken av konkurranse i norske ... -
«Jeg er en veldig musikalsk jente!» En undersøkelse av musikkens rolle i livet til norskfødte unge jenter med innvandrerforeldre
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2019, Master thesis, 2019)Sammendrag. - Denne masteroppgaven utforsker fire unge jenter med innvandrerbakgrunn sin opplevelse av å delta på Musikkverkstedet på K1-klubben, og hvordan de bruker musikk i hverdagen. Hovedmålsettingen var å få kunnskap ... -
Musicship: didactic considerations of music activity in preschool
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 17, Chapter; Peer reviewed, 2016)ABSTRACT -- This article, which is based on my thesis research, aims to describe and analyse the didactics of music activity in early childhood education and, through empirical research, to test concepts that can capture ... -
Musikk og musikkterapi med ungdommer som viser innagerende atferd
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-09-04)Introduction: This study presents how music and music therapy may influence adolescents with shyness, introvert behaviour or social withdrawal. Methods: The methods used are a literature review of international research ... -
Musikk som innfallsvinkel i språkrehabilitering. En tverrsnittstudie om musikkterapi, logopedi og mennesker med afasi etter hjerneslag
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)Introduksjon: Om lag 15000 mennesker rammes av hjerneslag hvert år i Norge. Av disse får 25% afasi. Afasi er en hjerneorganisk funksjonsforstyrrelse, som medfører vansker med å uttrykke seg, eller forstå språk. Afasi kan ... -
Musikk, demens og søvn. En gjennomførbarhetsstudie på en skjermet sykehjemsavdeling
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)SAMMENDRAG - Bakgrunn: Demens er en fellesbetegnelse for flere kroniske og dødelige hjernesykdommer som alle medfører grader av tap av språk og reduksjon i kognitive evner. De medfølgende atferdsproblemene er utfordrende, ... -
Musikkbaluba. En kvalitativ studie av musikkstund i barnehagen sett fra et helseperspektiv
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2019, Master thesis, 2019)Sammendrag. - Denne studien undersøker hva et barnehagetilpasset musikktilbud kan tilby sett fra et helseperspektiv. I studien gjennomføres det musikksamlinger i en barnehage, og det anvendes deltagende observasjon, samt ... -
Musikkterapi mot mobbing. Perspektiv på musikkterapi i barnehagen; musikk som ressurs i mobbeforebyggende arbeid
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2015, Master thesis, 2015-07-08)Summary. - . This master thesis focuses on bullying in kindergarten and the use of music and music therapy in the prevention of this problem. It is a qualitative study, which uses qualitative semi-structured research ... -
Musikkterapi, medfødt døvblindhet og APD. En kvalitativ casestudie av musikkterapien med en elev med medfødt døvblindhet og Auditory Processing Disorder
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2021, Master thesis, 2021)Sammendrag - Denne masteroppgaven tar for seg temaet musikkterapi med barn som har medfødt døvblindhet hvor Auditory Processing Disorder (APD) er en del av det kombinerte sansetapet. Jeg stiller følgende problemstilling: ... -
Organized time. Strategies for transmedial composition
(Research report, 2017)Organized Time - Strategies for Transmedial Composition About the project. - The language that surrounds forms of art where several medias meet, is by no means standardized. Blom thinks of the complete category, several ... -
Pre- and postnatal music education for early mother-child interaction
(NMH-publikasjoner;2012:2, Chapter; Peer reviewed, 2012)Successful communication underpins the success of human interaction. Music education and early interaction are well known as separate phenomena. In the research reported here, music was considered as communication. The ...