Browsing Norges musikkhøgskole by Title
Now showing items 342-361 of 833
-
Kunstknappen. Alle har den i seg, noen ganger trenger man bare litt hjelp til å finne den. - Perspektiver på kunstformidling og tilrettelagte kunstmønstre
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2022, Master thesis, 2022)Masterprosjektet handler om kunstformidling og undersøker hvilke opplevelses- og dannelsespotensial som kan befinne seg i, og oppstå gjennom, tilrettelagte møter mellom mennesker og kunst. I masterprosjektet blir kunstformidling ... -
Kuvøsesang : effekt av sang og lyrespill på premature barn i neonatal intensiv enhet på sykehus : en kvantitativ studie
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2012, Master thesis, 2013-03-21)Sammendrag Bakgrunn: Premature utsettes jevnlig for situasjoner og prosedyrer som er forbundet med smerte, stress og mistrivsel. Eksempler på dette er lys og lyder, helstikk for blodprøver, innleggelse av vene- og ... -
Kva kan musikkterpi vere?
(NMH-publikasjoner;2017:4, Chapter; Peer reviewed, 2017)Even Ruuds bok Hva er musikkterapi? kom ut i 1980, midt i ei brytningstid for norsk musikkterapi. Ei toårig vidareutdanning i musikkterapi var nettopp etablert ved Østlandets Musikkonservatorium. Spørsmålet om kva musikkterapi ... -
Kva lærer El Sistema-elevar? Fem fiolinpedagogar om samanhengen mellom kompetansen til ei gruppe El Sistema-elevar og undervisningsforma gruppeundervisning
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2017, Master thesis, 2017)Samandrag. - Tema for denne masteroppgåva er instrumentalundervisning, og formålet er å auke forståinga av kunnskapsgrunnlaget i instrumentalundervisning. Problemstillinga er: Korleis forstår fem fiolinpedagogar samanhengen ... -
Kvinne - flerkulturell - låtskriver - musikant. Erfaringer gjort av tre unge kvinner med innvandringsbakgrunn i forbindelse med et forebyggende musikktilbud for ungdom. En kvalitativ undersøkelse gjennomført i Oslo
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2019, Master thesis, 2019)Sammendrag. - Denne masteroppgaven fokuserer på musikk og forebyggende ungdomsarbeid. Ved å gjennomføre en casestudie med tre kvinnelige informanter i alderen 16 til 17 år, undersøker forskeren deltakernes erfaringer med ... -
La oss snakke om kvalitet. Et forsøk
(Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Chapter; Peer reviewed, 2017)Jeg har alltid hatt problemer med forestillinger om at kvalitet kun er noe hver enkelt av oss tillegger fenomenene i verden, at «kunstnerisk kvalitet» er noe som noen tillegger musikk fordi de har makt til å gjøre det (jf. ... -
Learning from musicians better than me. The practice of copying from recordings in jazz students’ instrumental practise
(NMH-publikasjoner;2013:10, Chapter; Peer reviewed, 2013)The article gives an account of the practice of copying from recordings, as a part of jazz students’ instrumental practise. The article is based on a PhD thesis, which was designed as a qualitative interview study with ... -
Learning strategies in ear training
(NMH-publikasjoner;2013:10, Chapter; Peer reviewed, 2014)The purpose of this article is to discuss learning strategies in ear training, and the aim is to explore how focusing on the ways the students learn can provide valuable information about learning and teaching ear training. ... -
Learning to reflect: Enhancing instrumental music education students’ practice through reflective journals
(NMH-publikasjoner;2019:7, Chapter; Peer reviewed, 2019)Abstract - Conservatoire students are required to spend substantial amounts of time engaged in instrumental practice to improve efficiency. However, students often lack self-regulation skills to optimise their practice ... -
Learning together. Trialling group tuition as a supplement to one-to-one principal instrument tuition
(NMH-publikasjoner;2015:10, Research report, 2016)Principal instrument tuition in higher music education usually takes place in a one-to-one setting. This report presents the outcomes of trials conducted by six teachers at the Norwegian Academy of Music involving principal ... -
Leaving the music classroom. A study of attrition from music teaching in Norwegian compulsory school
(NMH-publikasjoner;2018:4, Doctoral thesis, 2018)Summary. - The background of the present dissertation is a problem faced by several countries: a lack of qualified music teachers. In the Norwegian compulsory school (primary and lower secondary), 38% of the music teachers ... -
The Lebanon project as a master’s thesis theme
(NMH-publikasjoner;2020:4, Chapter, 2020)The current master’s programmes at the Norwegian Academy of Music (NMH) cover many subjects. The first programmes were introduced in the 1970s and included performance studies only. In the beginning of the 1980s, the Diploma ... -
Lek og samhandling med et barn med autisme
(NMH-publikasjoner;2017:1, Chapter, 2017)Oscar var to og et halvt år og gikk i barnehage. Han ble beskrevet som en glad og fornøyd gutt, aktiv og nysgjerrig, men som i liten grad var i samspill med de andre barna. Han var vandrende og søkende, med lite blikkontakt ... -
Lek, så skal du finne! Bibelfortellinger på kirkeorgel, tilrettelagt for barn
(orges musikkhøgskole. Masteroppgave. Kirkemusikk;2023, Master thesis, 2023)Sammendrag - Tittelen på oppgaven, «Lek, så skal du finne», inneholder en invitasjon til barn om å gjøre seg kjent i kirkerommet og utforske orgelet. Jeg ønsker å fokusere på lek som en form for skapende aktivitet og ... -
Less comfortably numb, more meaningfully occupied
(Centre for Music and Health Publication Series;Vol:6, Chapter; Peer reviewed, 2013)Steve, a singer songwriter, and Simon, a music therapist, met and worked together at a community mental health centre in London. Some years later, the two of them are sitting on a beach in southwest England, reflecting on ... -
Let the Harp Sound! Updating the understanding of the sound and artistic role of the harp in Norwegian contemporary music
(Research report, 2016-01-26)ABSTRACT: Sunniva Rødland's artistic research project Let the Harp Sound - Updating the understanding of the sound and artistic role of the harp in Norwegian contemporary music makes its inquiries through artistic activity ... -
Libanonprosjektet som mastertema i musikkpedagogikk
(NMH-publikasjoner;2013:9, Chapter, 2013)Masterstudiene på Norges musikkhøgskole favner bredt og har mange nedslagsfelt. Masterarbeid om musikkformidling har vært utført både innenfor musikkpedagogikk (Sætre, 1994) og studieretningen for utøving med teoretisk ... -
A liberating music therapy. A qualitative study on music therapy in the meeting with Norwegian compulsory mental healthcare
(NMH-publikasjoner;2020:5, Doctoral thesis, 2020)Abstract. - This study asks what music therapy can be for service users within compulsory mental healthcare. As a humanistic and recovery-oriented approach, Norwegian music therapy may be viewed as part of a social-academic ... -
Life and Lullabies. Exploring the basis of meaningfulness in parents’ lullaby singing
(NMH-publikasjoner;2014:2, Doctoral thesis, 2014)Lisa Bonnár’s study furnishes opportunies of understanding Norwegian parents’ lullaby singing, a social and musical phenomen that has been hidden, until now, within the confines of private homes. Despite the vast research ... -
Life Stories: Lay Musical Practices among Men and Women with Long-Term Sickness Absence
(Centre for Music and Health Publication Series;Vol:6, Chapter; Peer reviewed, 2013)This text introduces the reader to music’s role in a salutogenic approach to health, focusing on lay musical practice among men and women with long-term illnesses. It is based on a longitudinal study conducted over the ...