• Digital musikkproduksjon i kulturskolen 

      Aasbø, Olav Renolen (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2021, Master thesis, 2021)
      Sammendrag - Denne masteroppgaven er en studie av kulturskolens fagtilbud innenfor digital musikkproduksjon. I kulturskolesammenheng er dette et fagtilbud som har vokst frem i løpet av de siste 10-15 årene, og som det ...
    • Musikklæreren i kombinert stilling 

      Engås, Camilla Aasnes (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2020, Master thesis, 2020)
      Oppsummering - Mange musikklærere i Norge jobber i stillingskombinasjoner med grunnskole og kulturskole i samme kommune. Dette henger sammen med nasjonale føringer gjennom blant annet lovverk og læreplanverk, men stillingene ...
    • Undervisning av øving i instrumentalundervisning i kulturskolen 

      Rastau, Mary-Janine (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2021, Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven er en studie om hvordan instrumentallærere i kulturskolen underviser i øving for nybegynnere og viderekommende elever. Oppgaven inkluderer tidligere forskning om øving, samt teorier og ...
    • Vurdering i kulturskolens instrumentalundervisning 

      Tveiten, Ida (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk ; 2015, Master thesis, 2016-02-15)
      Abstract Culture schools in Norway have traditionally provided a musical education free from externally determined curriculum and grade-based assessment, something which sets it apart from other public educational ...
    • Øving i kulturskolen. En kritisk diskursanalyse av øving i kulturskolens musikkfag 

      Nilsen, Solveig Kongshavn (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2022, Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven handler om øving i kulturskolen. Formålet med studien er å undersøke hvordan øving fremstår for elevene i kulturskolens musikkfag. Studiens hovedproblemstilling er: Hvilke diskurser om øving finnes i ...