Blar i NMH-publikasjoner på tittel
Viser treff 112-121 av 121
-
Tredje time tirsdag: musikk : en pedagogisk-antropologisk studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen
(NMH-publikasjoner;2011:4, Doctoral thesis, 2011)Dette er en studie av musikkaktivitet og sosial organisasjon i ungdomsskolen. Gjennom antropologiske analyser av etnografisk empirisk materiale, tolkes elevenes deltakelse i lys av et hverdagslivsperspektiv. Studien fokuserer ... -
Undervisning i øving. Rapport 1 fra prosjekt ved Norges musikkhøgskole
(NMH-publikasjoner;2015:5, Non-fiction monograph, 2015)Øving er en vesentlig aktivitet for utøvende studenter, og som en del av utdanningen skal de veiledes om hvordan de kan øve med kvalitet. I denne rapporten vises noen resultater av prosjektet Undervisning i øving, et ... -
Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver
(Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Book; Peer reviewed, 2017-12)Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver (Educational Research in Music: Perspectives from didaktik, sociology and philosophy) er første volum i en ny skriftserie fra Senter for ... -
Verden inn i musikkutdanningene. Utfordringer, ansvar og muligheter
(NMH-publikasjoner;2021:2, Book; Peer reviewed, 2021)Hva innebærer «aktiv dialog med omverdenen» i høyere musikkutdanning? Og hva skjer når «verden», gjennom slik dialog, slipper inn i musikkutdanningene? I denne antologien diskuteres det bredere formidlings- og samhandlin ... -
Vurdering i musikkfag. En deskriptiv, analytisk studie av musikklæreres vurderingspraksis i ungdomsskolen
(NMH-publikasjoner;2014:1, Doctoral thesis, 2014)Abstract - English: In Norway, as in the rest of the Scandinavian countries, we have experienced an increased emphasis on student assessment in all levels of schooling since the beginning of the 21th century. International ... -
Å lære i kor : Belcanto som praksisfellesskap
(NMH-publikasjoner, Doctoral thesis, 2009)Singing in general, and more specifically choir singing, is popular in today’s culture. In Norway more than 200 000 people sing in amateur choirs, which is the field of interest for the present dissertation. A case study ... -
Å lære i kor : Belcanto som praksisfellesskap
(NMH-publikasjoner, Doctoral thesis, 2009)Singing in general, and more specifically choir singing, is popular in today’s culture. In Norway more than 200 000 people sing in amateur choirs, which is the field of interest for the present dissertation. A case study ... -
Å lære sammen. Forsøk med gruppeundervisning som supplement til individuell hovedinstrumentundervisning
(NMH-publikasjoner;2015:10, Research report, 2016)Hovedinstrumentundervisningen foregår som regel en-til-en i høyere musikkutdanning. I denne rapporten presenteres resultatene av forsøk seks lærere ved Norges musikkhøgskole har gjort med å undervise hovedinstrument i ... -
Å øve på improvisasjon. Ein kvalitatitv studie av øvepraksisar hos jazzstudentar, med fokus på utvikling av improvisasjonskompetanse
(NMH-publikasjoner;2013:8, Doctoral thesis, 2013)The thesis To practise improvisation. A qualitative study of practising practices among jazz students, with a particular focus on the development of improvisation competence is aimed at illuminating the motives, goals, ... -
Å øve på improvisasjon. Ein kvalitatitv studie av øvepraksisar hos jazzstudentar, med fokus på utvikling av improvisasjonskompetanse
(NMH-publikasjoner;2013:8, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013)The thesis To practise improvisation. A qualitative study of practising practices among jazz students, with a particular focus on the development of improvisation competence is aimed at illuminating the motives, goals, ...