• Determinants of motivation and self-regulation in aspiring musicians. The mental edge of musicianship 

      Hatfield, Johannes Lunde (NMH-publikasjoner;2017:2, Doctoral thesis, 2017)
      Musikk berører oss på utallige måter. Vi kan bli berørt gjennom konsertopplevelser der vi opplever at musikeren er i ett med musikken. I tillegg kan vi som musikere tidvis oppleve en total symbiose med musikken i det vi ...
    • Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring 

      Blix, Hilde Synnøve (NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)
      The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ...
    • Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring 

      Blix, Hilde Synnøve (NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)
      The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ...
    • Løft blikket, gjør en forskjell. Erfaringer og ringvirkninger fra et musikkprosjekt i Libanon. 

      Storsve, Vegar; Danielsen, Brit Ågot Brøske (NMH-publikasjoner;2013:9, Book, 2013)
      "Løft blikket – gjør en forskjell" presenterer et spennende møte med muslimske kulturer gjennom et musikkprosjekt i Libanon som Norges musikkhøgskole har arbeidet med i mer enn 10 år. ”Libanonprosjektet” omfatter utvikling ...
    • Musikk, handlinger, muligheter. Festskrift til Even Ruud 

      Stensæth, Karette; Trondalen, Gro; Varkøy, Øivind (NMH-publikasjoner;2017:4, Book; Peer reviewed, 2017)
      Professor Even Ruud er musikkforsker med et bredt nedslagsfelt innenfor musikkterapi, musikk og helse, musikkpsykologi, musikkpedagogikk og musikk og kulturforståelse. Ruuds innsats ruver, og et festskrift som dette i ...
    • Musikkopplevelse som muligheter for følelseskunnskap : en studie av musikkopplevelse som medierende redskap for følelseskunnskap, med vekt på emosjonell tilgjengelighet og forståelse 

      Vist, Torill (NMH-publikasjoner;2009:4, Doctoral thesis, 2009)
      Summary in English Our culture seems to carry an idea of music being closely connected to emotion (Benestad 1983; Budd 1992; Dissanayake 2001; Hjort & Laver 1997; Juslin & Sloboda 2001b; Langer 1942/1979: Matravers ...
    • Musikkopplevelse som muligheter for følelseskunnskap : en studie av musikkopplevelse som medierende redskap for følelseskunnskap, med vekt på emosjonell tilgjengelighet og forståelse 

      Vist, Torill (NMH-publikasjoner;2009:4, Doctoral thesis, 2009)
      Summary in English Our culture seems to carry an idea of music being closely connected to emotion (Benestad 1983; Budd 1992; Dissanayake 2001; Hjort & Laver 1997; Juslin & Sloboda 2001b; Langer 1942/1979: Matravers ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 12 

      Holgersen, Sven-Erik (red.); Nielsen, Siw Graabræk (red.) (NMH-publikasjoner;2011:2, Book; Peer reviewed, 2011)
      The present Volume 12 of the Nordic Research in Music Education Yearbook includes 11 articles and a research note reflecting the broad variety of interests in current research of music education in the Nordic countries. ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 12 

      Holgersen, Sven-Erik (red.); Nielsen, Siw Graabræk (red.) (NMH-publikasjoner;2011:2, Book; Peer reviewed, 2011)
      The present Volume 12 of the Nordic Research in Music Education Yearbook includes 11 articles and a research note reflecting the broad variety of interests in current research of music education in the Nordic countries. ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 13 

      Holgersen, Sven-Erik (red.); Nielsen, Siw Graabræk (red.) (NMH-publikasjoner;2012:2, Book; Peer reviewed, 2012)
      Volume 13 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes eleven articles and four research notes. The themes of the articles include philosophical and historical perspectives on music education, epistemological ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 13 

      Holgersen, Sven-Erik (red.); Nielsen, Siw Graabræk (red.) (NMH-publikasjoner;2012:2, Book; Peer reviewed, 2012)
      Volume 13 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes eleven articles and four research notes. The themes of the articles include philosophical and historical perspectives on music education, epistemological ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 14 

      Holgersen, Sven-Erik; Georgii-Hemming, Eva; Nielsen, Siw Graabræk; Väkevä, Lauri (NMH-publikasjoner;2013:1, Book; Peer reviewed, 2013)
      The present volume 14 of Nordic Research in Music education Yearbook includes thirteen articles. The articles introduce a wide variety of themes and approaches that reflects the extensive scope of the present interests of ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 15 

      Holgersen, Sven-Erik; Georgii-Hemming, Eva; Nielsen, Siw Graabræk; Väkevä, Lauri (NMH-publikasjoner;2014:8, Book; Peer reviewed, 2014)
      The Nordic Network of Research in Music Education (NNMPF) celebrates its 20th anniversary in 2014. The network was founded in January 1994 when it launched its first Nordic conference at Schaeffergaarden in Copenhagen. ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 16 

      Georgii-Hemming, Eva; Holgersen, Sven-Erik; Varkøy, Øivind; Väkevä, Lauri (NMH-publikasjoner;2015:8, Book; Peer reviewed, 2015)
      Volume 16 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes 16 articles. The themes of the contributions represent a wide variety of interests within the Nordic music education community, including philosophy of music ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 17 

      Väkevä, Lauri; Georgii-Hemming, Eva; Holgersen, Sven-Erik; Varkøy, Øivind (NMH-publikasjoner;2016:5, Book; Peer reviewed, 2016)
      Volume 17 of Nordic Research in Music Education Yearbook includes ten articles and two research notes. The themes of the contributions represent a wide variety of interests within the Nordic music education community, ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 18 

      Varkøy, Øivind; Georgii-Hemming, Eva; Kallio, Alexis; Pio, Frederik (NMH-publikasjoner;2017:8, Book, 2018)
      Nordic Research in Music Education Yearbook has been published since 1997 by the Norwegian Academy of Music. This Volume 18 includes seventeen articles. The themes of the contributions represent a wide variety of interests ...
    • Nordisk musikkpedagogisk forskning. Årbok 19 

      Pio, Frederik; Kallio, Alexis; Varkøy, Øivind; Zandén, Olle (NMH-publikasjoner;2018:6, Book; Peer reviewed, 2019)
      Nordic Research in Music Education Yearbook has been published since 1997 by the Norwegian Academy of Music. This volume (19) includes nine articles. In the opening article Bengt Olsson and Einar Nielsen are discussing ...
    • Rytmisk musikkundervisning som estetisk praksis : en casestudie 

      Christophersen, Catharina (NMH-publikasjoner;2009:2, Doctoral thesis, 2009)
      The subject of this dissertation is rhythmic music teaching. "Rhythmic music" is synonymous with "popular music". Rhythmic music teaching is, in short, an oral approach to teaching, where rhythm, participation, movement, ...
    • Rytmisk musikkundervisning som estetisk praksis : en casestudie 

      Christophersen, Catharina (NMH-publikasjoner;2009:2, Doctoral thesis, 2009)
      The subject of this dissertation is rhythmic music teaching. "Rhythmic music" is synonymous with "popular music". Rhythmic music teaching is, in short, an oral approach to teaching, where rhythm, participation, movement, ...