Show simple item record

dc.contributor.editorNielsen, Siw Graabræk
dc.contributor.editorVarkøy, Øivind
dc.date.accessioned2017-12-07T15:10:43Z
dc.date.available2017-12-07T15:10:43Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.isbn978-82-7853-238-6
dc.identifier.isbn978-82-7853-239-3 (pdf)
dc.identifier.issn2535-4515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2469585
dc.descriptionInnhold. - Forord. - Peer-reviewed articles: Music, society and education in times of complexity / Ruth Wright. - Internationalizing music education and the role of individual researchers / Alexandra Kertz-Welzel. - Music teacher identity and professionalism / Sven-Erik Holgersen. - Fenomenologisk Musikdidaktik – ett möjligt angreppssätt på vägen mot en jämställd och likvärdig ensembleundervisning på gymnasiets estetiska program? / Cecilia Ferm Almqvist. - La oss snakke om kvalitet / Øivind Varkøy. - Musikklæreridentitet på rømmen? / Sidsel Karlsen. - Musikkfaget i grunnskolen / Signe Kalsnes. - Hva er legitim forskning ved norske musikkonservatorier? / Siw Graabræk Nielsen, Petter Dyndahl, Sidsel Karlsen og Odd Skårberg. - Challenging Music Teacher Education in Norway: Popular Music and Music Teacher Education / Catharina Christophersen. - Den profesjonelle kulturskolelæreren i et sammensatt yrkesfelt / Inger Anne Westby. - Genres, values, and music pedagogy students identity formation as music teachers in spe / Guro Gravem Johansen. - Hva slags fag er musikk – i barnehagen? / Torill Vist. - Ulike musikkfag? Et kritisk blikk på en god, gammel musikkdidaktisk øvelse / John Vinge og Jon Helge Sætre. - A dear child has many names: an investigation of ‘aural training’ as a subject in specialist higher music education / Aslaug Louise Slette. - Masterutdanning i musikkpedagogikk: en personlig refleksjon om relevans og faglig utvikling / Brit Ågot Brøske. - Non peer-reviewed articles: Kunsten å skrive en lærebok / Ingrid Maria Hanken. - Sangfaget i folkeskolen i 1930-årene: Mislikt og stagnert / Harald Jørgensen. - Handlemuligheter og musikalsk aktørskap. Om å avgrense musikkterapi fra musikkpedagogikk / Even Ruud. - Ein ny læreplan sin framvekst og resepsjon / Magne I. Espeland. - Forfatternenb_NO
dc.description.abstractUtdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver (Educational Research in Music: Perspectives from didaktik, sociology and philosophy) er første volum i en ny skriftserie fra Senter for utdanningsforskning i musikk (CERM) ved Norges musikkhøgskole. Dette første volumet er et Festskrift til Geir Johansen som har vært en av lederne av CERM (Center for Educational Research in Music) fra opprettelsen i 2013. Festskriftet inneholder bidrag fra Geir Johansens kolleger og tidligere kolleger, stipendiater og samarbeidspartnere, innenfor de fagfeltene som han har hatt stor betydning for både i Norge og internasjonalt; særlig musikkdidaktikk og musikkpedagogisk sosiologi.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesUtdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2017:10
dc.subjectfestskriftnb_NO
dc.titleUtdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver - [Festskrift til Geir Johansen]nb_NO
dc.title.alternativeEducational research in music – Perspectives from didaktik, sociology and philosophynb_NO
dc.typeBooknb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114nb_NO
dc.source.pagenumber228 s.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record