Blar i Norges musikkhøgskole på emneord "identity"
Viser treff 1-18 av 18
-
Barns musikaliska interaktion – syskon, smak och identitet
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - In this article, focus is directed towards the role of music in the social life of children. It explores how siblings, aged 5 to 9 years, use music as a means to developing a sense of belonging and expressing ... -
Den livsviktige musikken. En kvalitativ undersøkelse om musikk, ungdom og helse
(NMH-publikasjoner;2014:9, Doctoral thesis, 2014-11)The last decade’s technological advances have increased the availability of music. With portable stereos like MP3-players, iPods and smartphones, and music libraries such as Spotify, WiMP og iTunes, we have access to all ... -
Empowerment og ansvarsutvikling - Musikkterapi i fengsel : En single-case studie med en innsatt på Bastøy fengsel. Kartlegging av ti timers deltagelse i musikkaktiviteter og betydningen av dette.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-09-29)Summary This study examines the topic of music therapy in prison, and the focus has been whether music therapy is of any importance in a rehabilitation perspective. The study was done in conjunction with a master project, ... -
Hopper og spretter, den. Som en gummiball! En kvalitativ intervjustudie om favorittmusikk blant mennesker med Downs syndrom
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-09-03)The subject of this study is favorite music and Down syndrome. The research question is: "Does one type of music appeal more than other types of music to people with Down syndrome, and what impact could favorite music have ... -
Humanistisk og ressursorientert musikkterapi i psykosebehandling. En kvalitativ forskningsstudie om musikkterapipraksis med personer med psykoselidelser
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2021, Master thesis, 2021)Sammendrag - Denne masteroppgaven utforsker musikkterapipraksis med personer med psykoselidelser som mottar behandling i psykisk helsevern. Empirien stammer fra semistrukturerte forskningsintervju med fire musikkterapeuter. ... -
”It’s nice to show off once in a while” : en masteroppgave om ungdom, bandsamspill og identitetsutvikling
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-10-01)Summary: This thesis is made after a master project in music therapy with youth undergoing treatment in mental health care. The study is done with four youths and their experience of participation in a band group. The ... -
«Jeg er en veldig musikalsk jente!» En undersøkelse av musikkens rolle i livet til norskfødte unge jenter med innvandrerforeldre
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2019, Master thesis, 2019)Sammendrag. - Denne masteroppgaven utforsker fire unge jenter med innvandrerbakgrunn sin opplevelse av å delta på Musikkverkstedet på K1-klubben, og hvordan de bruker musikk i hverdagen. Hovedmålsettingen var å få kunnskap ... -
Koret som spenningsfelt: Mellom det små og det store
(NMH-publikasjoner;2019:1, Doctoral thesis, 2019)Summary. - While choral singing is an activity that is thriving in the Nordic countries, choral research is more or less invisible or seems to hide behind other research orientations (Geisler, 2010). The need for ... -
Music didactics as a multifaceted field of cultural didactic studies
(NMH-publikasjoner;2009, nr 8, Chapter; Peer reviewed, 2009)The aim of this article is to explore how perspectives from different cultural theories can inform music education research, more particularly didactic aspects of teaching and learning music, and predominantly in relation ... -
Music teaching as a profession. On professionalism and securing the quality of music teaching in Norwegian municipal schools of music and performing arts
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 16, Chapter; Peer reviewed, 2015-12)ABSTRACT The aim of this article is to reflect on whether and how music teaching can be understood as a profession, by looking into general traits of professions and seeing how they relate to music teaching. The discussion ... -
Musikeren i musikkterapeutrollen. En kvalitativ case-studie av Paul Nordoff og fire utvalgte musikkterapeutiske improvisasjoner
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2017, Master thesis, 2017)Summary. - This study examines how music therapists can use their musician skills in their music therapeutic work. The research question of this study is: How can music therapists use their musician skills in music ... -
Musikkterapi i en flerkulturell eldreomsorg. En kvalitativ casestudie av musikkterapi med to flerkulturelle personer med demens.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2017, Master thesis, 2017)Abstract ------- The subject for this master thesis is music therapy with multicultural people with dementia. My topic of research is: What kind of value could music therapy have in communication with multicultural people ... -
Relations between educational quality in music teacher education and student's perceptions of identity
(NMH-publikasjoner;2008, nr 6, Academic chapter; Peer reviewed, 2008)Relations between educational quality in music teacher education and students’ perceptions of identity. Six music education student focus groups of both sexes, with a minimum of two years seniority in Finland, Norway, ... -
Samspill, sang og trygge bånd. En gruppe førstegangsmødres opplevelser av et musikkterapitilbud på helsestasjonen sammen med barna sine
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2015, Master thesis, 2016-02-18)Sammendrag - - Denne masteroppgaven utforsker ni førstegangsmødres opplevelser av å delta i musikkterapigruppe på helsestasjonen sammen med spedbarna sine. Verken mødre eller spedbarn tilhørte risikogrupper. Hovedmålsetting ... -
Student music teachers’ learning and its relations to identity
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter, 2012)The increased attention towards educational quality in higher education is a global phenomenon. Quality agencies exist in almost every country and evaluations, subject assessments and audits proliferate. Among the concerns ... -
Studenter med intellektuell funktionsnedsättning i rytmikundervisning inom högre musikutbildning: subjektspositioner, identitet och kunskapsbildning
(NMH-publikasjoner;2013:1, Chapter; Peer reviewed, 2013)This article is based on a larger research project where the overall ambition is to critically discuss the encounter between students with intellectual disabilities and the Academy of Music. The aim of the article is to ... -
The music classroom in focus. Everyday culture, identity, governance and knowledge formation
(NMH-publikasjoner;2011:2, Chapter; Peer reviewed, 2011)This article is based on a larger research project with the purpose to study how market aesthetics and student’s music culture are expressed in the Swedish music classroom. The empirical material consists of video observations ... -
Å synge oss sammen. Norske barnesanger som inkluderingsverktøy for barn med minoritetsbakgrunn i en barnehage
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)Masteroppgaven retter seg mot inkludering av barn med minoritetsbakgrunn i barnehagen ved bruk av musikkterapeutisk læring gjennom sangsamlinger. Det er en kvalitativ studie som tar utgangspunkt i aksjonsforskning og ...