Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJonsdottir, Valgerdur
dc.date.accessioned2010-02-18T15:01:27Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationI: Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi, S. 365 - 382
dc.identifier.isbn978-82-7853-052-8
dc.identifier.issn0333-3760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172183
dc.description.abstractIn the narrowest sense the term ’early intervention’ (EI) refers to what is done early in the life of a child to influence its developmental course. EI refers to children from birth to the age of six and their families. The various definitions collectively emphasize the importance of influencing the developmental course of at-risk and disabled children with systematic interventions as early as possible. Interventions include various educational, developmental and therapeutic activities as well as support networks of a public and personal nature.en
dc.format.extent87489 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoengen
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen
dc.relation.ispartofPerspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi
dc.relation.ispartofseriesSkriftserie fra Senter for musikk og helse;1
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2008:3
dc.subjectmusikkterapien
dc.subjectbarnen
dc.titleMusic therapy and early intervention from a caring perspectiveen
dc.typeChapteren
dc.typePeer revieweden
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music therapy: 113en
dc.source.pagenumber367 - 384en
dc.source.volume2008en
dc.source.journalNMH-publikasjoneren
dc.source.issue3en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel