Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKrüger, Viggo
dc.date.accessioned2011-01-27T14:45:38Z
dc.date.available2011-01-27T14:45:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationKapittel i boken: Musikk i psykisk helsearbeid med barn og ungeen_US
dc.identifier.isbn978-82-7853-060-3
dc.identifier.issn0333-3760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172197
dc.description.abstractUtgangspunktet for denne artikkelen er erfaringer som stammer fra en gjennomført musikkterapivirksomhet i kontekst av en barnevernsinstitusjon. De erfaringene som hovedsakelig skal deles her handler om hvordan unge mennesker kan bruke egne stemmer til å frembringe fortellinger som kan være med å oppdra samfunnet vårt til hva barnevern ”egentlig” skal være. Utfordringen i lys av et slikt perspektiv blir å bidra til å lage arenaer og muligheter der barn og unge kan få artikulert og fremført sine versjoner av virkeligheten uten at de voksnes stemmer blir for dominerende. Det handler om å lytte til det de unge sier på en slik måte at det får betydning for dem og det miljø de tilhører. Et slikt syn er i tråd med FNs barnevernskonvensjon som sier at barn har en lovfestet rett til å bli hørt og til å være handlende aktører i egne liv (Lov om barnevernstjenester § 6-3, FNs barnekonvensjon §12).en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen_US
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2009:5
dc.relation.ispartofseriesSkriftserie fra Senter for musikk og helse;2
dc.subjectmusikkterapien_US
dc.subjectungdomen_US
dc.subjectbarnevernen_US
dc.subjectselvhjelpen_US
dc.titleMusikkterapi som hjelp til selvhjelp i kontekst av barnevernsarbeiden_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.subject.nsiMusic therapy: 113en_US
dc.source.pagenumberS. 171-185en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel