Show simple item record

dc.contributor.authorStene, Ingvild
dc.date.accessioned2011-01-28T13:46:14Z
dc.date.available2011-01-28T13:46:14Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationKapittel i boken: Musikk i psykisk helsearbeid med barn og ungeen_US
dc.identifier.isbn978-82-7853-060-3
dc.identifier.issn0333-3760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172205
dc.description.abstractI denne artikkelen tar jeg sikte på å beskrive et musikkterapiprosjekt hvor det ble arbeidet med en gruppe ungdommer i alderen 16-18 år. Prosjektet er gjennomført ved en barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling. Det er tradisjon for å gi tilbud om familieterapi i barne og ungdomsspsykiatrien. Det forekommer imidlertid sjeldnere at det gis tilbud om ungdomsgrupper. Prosjektets fokus var musikkens betydning i forhold til ungdommenes selvopplevelse, samt relasjonene dem imellom. Det ble i tillegg foretatt en kartlegging av betydningen musikkopplevelsene hadde for ungdommenes fortellinger om seg selv. Det tverrfaglige samarbeidet mellom lege og musikkterapeut under arbeidet med denne gruppen blir også belyst. Videre vil jeg nevne noen teorier jeg anser som relevante.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen_US
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2009:5
dc.relation.ispartofseriesSkriftserie fra Senter for musikk og helse;2
dc.subjectmusikkterapien_US
dc.subjectgruppeterapien_US
dc.subjectungdomen_US
dc.titleMusikkterapi som gruppetilbud for ungdomen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.subject.nsiMusic therapy: 113en_US
dc.source.pagenumberS. 85-100en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record