Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorChristophersen, Catharina
dc.date.accessioned2013-01-21T11:15:38Z
dc.date.available2013-01-21T11:15:38Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationI: Flerstemmige innspill 2004-2005 : en artikkelsamling (NMH-publikasjoner ; 2005;1) s. 83-96en
dc.identifier.isbn0333-3760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/172341
dc.description.abstractI denne artikkelen har jeg prøvd å vise at kroppen i varierende grad løftes fram og fokuseres i vår hjemlige musikkpedagogiske forskning. Kroppens tilstedeværelse i forskningen kan derfor med Merleau-Pontys ord beskrives som taus, anonym og tvetydig. Dette stiller bestemte krav til en leser som er opptatt av kropp og kroppslighet i musikkpedagogikken. For å finne kroppen i forskningen må man for det første vite hva man skal se etter. For det andre må man selv kunne resonnere seg fram til hvilke relevante innsikter hver enkelt bidrag kan tenkes å gi i forhold til kroppslighet.en
dc.language.isonoben
dc.publisherNorges musikkhøgskoleen
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2005:1
dc.subjectmusikkpedagogikken
dc.subjectkroppen
dc.subjectvitenskapsteorien
dc.subjectmusic educationen
dc.subjectbodyen
dc.subjectphilosophy of scienceen
dc.titleKroppen i musikkpedagogikkenen
dc.typeChapteren
dc.typePeer revieweden
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114en
dc.source.pagenumberS. 83-96en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel