• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Artikler og bokkapitler
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Artikler og bokkapitler
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktisk kompetence i kunstneriske musikuddannelser. En undersøgelse af gode instrumental- og sammenspilslærere i rytmisk musik på professionelle musiker- og musikpædagoguddannelser i Norden

Westergaard, Torben
Chapter, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
Westergaard_2012.pdf (199.7Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/172363
Utgivelsesdato
2012
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler og bokkapitler [389]
Originalversjon
I: Nordic Research in Music Education. Yearbook Vol. 13 2011, s. 243-255  
Sammendrag
Case studies of music educators were conducted with a double purpose: on the one hand to describe educators' teaching activities and reflections, and on the other hand to develop some general principles of competence in this particular type of music teaching.

The study was based on three theoretical concepts: Erling Lars Dale's levels of didactic competence, Donald Schön's notion of the reflective practitioner, and Michael Polanyi's notion of tacit knowledge. The empirical material included observations of teaching,interviews with educators and a survey with students in their final two years of study. Keywords: Teaching competence, artistic music education, skilled instructors, jazz/Afro-American music
Utgiver
Norges musikkhøgskole
Serie
NMH-publikasjoner;2012:2
Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 13

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit