Blar i Utdanningsforskning i musikk - skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music) på utgivelsesdato
Viser treff 1-5 av 5
-
Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver
(Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Book; Peer reviewed, 2017-12)Utdanningsforskning i musikk – didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver (Educational Research in Music: Perspectives from didaktik, sociology and philosophy) er første volum i en ny skriftserie fra Senter for ... -
Musikktalent i grunnskolen. En forskningsbasert evalueringsstudie av Musikk på Majorstuen. Sluttrapport
(NMH-publikasjoner;2018:2, Report, 2018)Hvordan kan talentopplæring i musikk legges opp innenfor grunnskolens rammer? I 2008 gikk Norges musikkhøgskole, Barratt Due musikkinstitutt, Oslo musikk- og kulturskole og Norsk kulturskoleråd sammen om rapporten Tid for ... -
Follo-piloten 2013-2018. Rapport fra første periode
(NMH-publikasjoner;2018:3, Report, 2018)SAMMENDRAG Follo-regionen består av følgende kommuner: Enebakk, Frogn, Nesodden, Oppegård, Ski, Vestby og Ås. Alle kommunene har kulturskoler. Kulturskolene i Follo har til sammen 3200 elever og varierer i størrelse fra ... -
Look beyond - make a difference. Experiences from a music project in Lebanon
(NMH-publikasjoner;2020:4, Book, 2020)Look beyond – make a difference tells the story of a fascinating encounter with Muslim cultures as seen on a music project in Lebanon that the Norwegian Academy of Music (NMH) has been running for more than fifteen years. ... -
Verden inn i musikkutdanningene. Utfordringer, ansvar og muligheter
(NMH-publikasjoner;2021:2, Book; Peer reviewed, 2021)Hva innebærer «aktiv dialog med omverdenen» i høyere musikkutdanning? Og hva skjer når «verden», gjennom slik dialog, slipper inn i musikkutdanningene? I denne antologien diskuteres det bredere formidlings- og samhandlin ...