dc.contributor.author | Frisk, Rita Strand | |
dc.date.accessioned | 2019-11-11T14:20:33Z | |
dc.date.available | 2019-11-11T14:20:33Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | I: Musikkterapi i praksis, s. 117-126 | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 978-82-7853-222-5 (interaktiv pdf) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2627778 | |
dc.description | | nb_NO |
dc.description.abstract | Skolen og pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) trengte generell bistand til pedagogisk tilrettelegging for Knut og henvendte seg til kompetansesenteret der jeg var ansatt. Jeg ble involvert i saken da musikkpedagogens ønsket hjelp til musikkundervisningen med Knut. Jeg startet rådgivningsarbeidet med å sette meg godt inn i Knuts kognitive, motoriske og sosiale forutsetninger. Dernest observerte jeg en musikktime på skolen. På denne bakgrunnen ble musikkpedagogen og jeg enige om en musikkterapeutisk utredning i musikkrommet på kompetansesenteret. Formålet med utredningen var å finne ut hvordan best tilrettelegge musikkopplæringa på tromme og cymbal for å unngå frustrasjoner. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NMH-publikasjoner;2017:1 | |
dc.subject | rådgivning | nb_NO |
dc.subject | musikkpedagogikk | nb_NO |
dc.title | "A child is born" | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkterapi: 113 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 117-126 | nb_NO |